Aktivering av massegjentakende betaling på domenenivå
I det følgende vil vi gå gjennom masserekursjonssystemet på domener, og forklare den grunnleggende funksjonaliteten.
Introduksjon
Massefornyelse for domener er et passende verktøy for alle kunder som har flere tjenester i kontoen sin og ønsker å aktivere gjentakende betalinger for bestemte eller alle domener i kontoen. I det følgende vil vi gå gjennom trinnene for å aktivere gjentakelse både for alle domener (i bulk) og for valgalternativet.
Krav
Mass gjenopprettingsalternativer vil kun være synlige i klientkontoen etter at et kort er lagt til og validert. Hvis du ikke har lagt til et kort og trenger hjelp i denne forbindelse, kan du gå gjennom artikkelen: "Generell kortadministrasjon".
Trinn
Umiddelbart etter å ha logget inn på Hostico kundekontoen, vil vi velge "Domenene" seksjonen fra venstre side av siden.
Som nevnt i introduksjonen av artikkelen, for at gjentaksalternativene skal være synlige, må du først ha lagt til et kort på kontoen din. Hvis du har lagt til kortet, vil det bli vist i "Handlinger"-menyen som følger:
Her vil du merke 4 alternativer: Fornye, Fornye alle, Gjentakende betaling, Gjentakende betaling alle.
De første to alternativene er for å generere proforma fakturaer for forhåndsfornyelse, mens de to siste er gjenstandene av interesse for denne artikkelen.
Dersom "Tilbakevendende Betaling" er valgt, må domenene for hvilke tilbakevendende aktivering er ønsket sjekkes manuelt. Imidlertid, hvis "Tilbakevendende Betaling Alle" er valgt, vil alle domener i kontoen bli sjekket automatisk.
Et viktig aspekt å vurdere er faktureringsinformasjonen. Hvis vi ønsker at fakturaen skal utstedes på annen informasjon enn den til hovedkontoen, kan vi velge en faktureringsunderkontakt fra Kontakt-seksjonen.
Oppmerksomhet! - Hvis du velger en underkontakt og har flere kort i kontoen, må du før du bekrefter prosedyren sørge for at den valgte faktureringsinformasjonen og kortinnehaveren stemmer overens. Dette er viktig for korrekt fakturering og påfølgende regnskapsoppgjør av klienten (i tilfelle betalinger gjort på vegne av et selskap).
Etter å ha forsikret oss om at alle aspekter er sjekket, fullfører vi prosedyren ved å klikke på Bekreft.
Merk
Hvis du har valgt feil kort eller underkonto, kan du oppdatere alternativene fra den generelle domenesiden enten ved å få tilgang til domenenavnet direkte og deaktivere det fra den siden. Hvis du ikke klarer å oppdatere disse aspektne, vennligst kontakt salgsavdelingen for å rette opp i situasjonen.
Når du velger gjentakelsen, må du verifisere gyldigheten av kortet. Hvis gjentakelsen er aktiv, men kortet utløper før domenebetalingen, vil uttak av beløpet ikke lenger være mulig, med risiko for at domenet kan bli "suspendert", og i noen situasjoner kan det kreves ekstra gebyrer for reaktivering.