
Innhold
I. Generell
II. Kontrakt
III. Anvendbarhet
IV. Finans
V. Domener
VI. Ansvar
VII. Dataintegritet
VIII. Support / Assistanse
IX. RESELLER-plan / VPS-plan regler
X. Innholdspolicy
XI. Brukspolicy
XII. Ressurser
XIII. Gyldighet
I. Generelt
Bruken av ordet "Hostico" gjennom disse vilkårene og betingelsene vil identifisere selskapet S.C. Awesome Projects S.R.L. som ligger i Maramureș, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu nr. 8 som tjenesteleverandør. Tjenestene som tilbys av Hostico er rettet mot enkeltpersoner, juridiske enheter, juridiske institusjoner, osv., som har den juridiske kapasiteten til å delta i et kontraktsforhold. Vilkår, betingelser og beskrivelser av driften av tjenestene som det henvises til i dette dokumentet i form av eksterne lenker er en integrert del av disse vilkårene og betingelsene. Ytterligere vilkår og betingelser, selv om de er kjent, er ikke en del av dette dokumentet med mindre de er uttrykkelig innført og gjensidig anerkjent.
Hostico er den eneste eieren av alt materiale og informasjon tilgjengelig på nettstedet. Kunder eller besøkende på nettstedet vil ikke kunne kopiere, gjenprodusere, distribuere, offentlig kommunisere eller retransmittere noe slikt materiale eller deler av det, i noen form og med noen midler.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere tjenestene som tilbys i tilfelle brudd på bestemmelsene nedenfor eller i mangel av et svar gitt innen rimelig tid angående disse bruddene. Videre forbeholder Hostico seg retten til å avsløre kundeopplysninger i samsvar med Personvernerklæringen for å oppfylle eventuelle lovpålagte krav. I tilfelle denne avsløringen ikke skal forbli konfidensiell, vil kunden bli informert om dette.
Hostico forbeholder seg retten til å slette enhver konto med 15 dagers varsel. Ethvert vilkår som ikke er angitt i dette dokumentet, er åpent for tolkning og kan endres av Hostico uten forutgående varsel.
II. Kontraktering
Forhåndsgodkjenning av disse vilkårene og betingelsene er nødvendig for enhver bestrebelse knyttet til kjøp av tjenester tilbudt av Hostico. I det øyeblikket en bestilling legges inn, påtar kunden seg initiativet til et kontraktsforhold med Hostico. Vi vil umiddelbart bekrefte dette initiativet, men denne bekreftelsen representerer ikke en forpliktelse for kunden eller Hostico til å gå videre med aktiveringen av bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å akseptere eller avslå en kundes bestilling etter å ha undersøkt ektheten og tillitsnivået som kunden viser angående bestillingen.
Ved å plassere en bestilling erklærer og garanterer kunden på eget ansvar at han har den lovlige kapasiteten til å kjøpe tjenestene som tilbys av Hostico for seg selv eller for selskapet han representerer.
Han forplikter seg til å fylle ut alle feltene som gjelder identifikasjon med riktige og gyldige data, data som er nødvendige for å gjennomføre samarbeidet med Hostico. Kunden er klar over at det å gi feilaktige eller ufullstendige opplysninger kan påvirke Hosticos evne til å levere de kontraktede tjenestene, og i visse situasjoner kan det føre til at Hostico nekter å aktivere disse tjenestene. Dataene som kunden legger inn behandles og administreres i henhold til Personvernerklæringen samt Databehandlingsavtalen.
III. Anvendelse
Denne bestemmelsen gjelder for alle Hostico-kunder, innehavere av noen av pakkene eller tjenestene som tilbys på nettstedet, bruken av de leverte tjenestene finner sted kun i henhold til disse vilkårene og betingelsene, som gjelder for alle kontraktsforhold mellom kunden og Hostico. Loven som disse vilkårene og betingelsene opererer under er den gyldige på tidspunktet for oppstart av samarbeidet. Tjenestene som tilbys av Hostico innenfor kontrakten er de som er tilgjengelige på nettstedet Hostico.
Å identifisere alle mulige tolkninger av disse vilkårene og betingelsene, samt å dekke alle mulige situasjoner som kan oppstå, er nesten umulig. Derfor faller enhver situasjon eller vilkår som ikke er direkte eller indirekte presentert eller adressert i dette dokumentet, under tolkningen av Hostico.
IV. Finansiell
Generelt
De nåværende prisene er de som er oppgitt på nettsiden Hostico.
Akkurat som tjenesten som velges, kan faktureringsperioden variere. Alle betalinger vil bli gjennomført basert på proforma-fakturaen utstedt av Hostico. Kunden samtykker i å betale for tjenestene på forhånd i forhold til den perioden de leveres.
Uavhengig av valutaen som brukes for å vise prisene, vil fakturaene og betalingene bli behandlet i RON til BNR-kurs + 2% på fakturadato i samsvar med gjeldende lovgivning.
Justeringen av valutakursen med et tillegg på 2% har som mål å forhindre eventuelle svingninger knyttet til markedets variasjoner, samt å opprettholde kontinuitet og forutsigbarhet i betalingsprosessen, og dermed sikre overholdelse av de økonomiske forpliktelsene og bærekraften til de tilbudte tjenestene.
Frakt
Fakturaer sendes i elektronisk format via e-post som vedlegg og kan lastes ned når som helst fra kundekontoen. På forespørsel kan de også sendes med signatur fra autorisert personell. I tilfelle kunden ber om at fakturaene sendes i fysisk format, vil fraktkostnaden bli dekket av kunden.
Utsettelse/ suspensjon/ reaktivering
Tjenestene for hosting som tilbys av Hostico er aktivert som standard i 7 dager etter forfallsdatoen angitt på proformafakturaen.
Tjenestene som Hostico kjøper fra andre leverandører (f.eks. domener, lisenser, SSL-sertifikater) kan kun forlenges når de er betalt, og de har en utløpsdato som er lik forfallsdatoen på proformafakturaen.
Kundene har mulighet til å be om betalingsutsettelse for Hosticos hostingtjenester når som helst. Utsatt betaling kan gis for en maksimalt periode på 14 dager fra forfallsdatoen for hostingpakken. I unntakstilfeller, etter en detaljert vurdering av situasjonen av Hosticos kundeserviceteam, kan det vurderes en eventuell unntak som gir en betalingsutsettelse som overstiger 14 dager.
Kunders kontoer som ikke har betalt avgiftene for tjenesteytelsen senest 7 dager etter forfallsdatoen angitt på proformafakturaen, vil bli automatisk suspendert i fravær av bevis på betaling eller forespørsel om utsettelse.
Bevis på betaling vil kun resultere i aktivering/gjenaktivering av bestilte/eide tjenester, mens fakturaen vil bli utstedt først når det betalte beløpet er synlig på en av Hosticos bankkontoer.
Hostico forbeholder seg rett til å gjenåpne/gjenaktivere kontoene først etter full betaling av alle beløp som kunden skylder.
Manglende betaling
Hostico forbeholder seg retten til å redusere gyldighetsperioden for forhåndsbetalte tjenester for å kompensere utestående beløp fra kunden for ytelser som er levert men ikke betalt.
Kompensasjon på denne måten vil bli gjort basert på utstedte proformafakturaer.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kundens konto i tilfelle fakturaen ikke blir betalt innen den forfallsdatoen som er angitt på den utstedte fakturaen.
Dersom det overstiger 30 dager med betalingsmislighold, vil kontoen sammen med alle eksisterende data på den bli automatisk slettet fra serveren.
Enhver senere forespørsel om å få tilbake eller gjenopprette dataene som var på kontoen på tidspunktet for slettingen, i tilfelle det fortsatt finnes en sikkerhetskopi, vil bli behandlet innen minst 2 timer med støtte for delte pakker uten reseller-rettigheter, respektive 4 timer med støtte for pakker med reseller-rettigheter samt VPS.
Ytterligere timer vil avhenge av typen hostingpakke samt mengden data relatert til den.
Beholdningen av timer med nødvendig støtte for gjenoppretting vil bli fastsatt og kommunisert til kunden etter en analyse utført av Hosticos tekniske operatører.
Oppgradering / Nedgradering
Kunden har muligheten til å oppgradere eller nedgradere de kjøpte tjenestene når som helst. For oppgradering vil det kun bli betalt differansen mellom den opprinnelige pakken og den pakken som oppgraderingen skjer til, i forhold til den gjenværende tiden betalt på forhånd for den opprinnelige pakken. For nedgradering kan den gjenværende kreditten brukes til å forlenge den aktuelle tjenesten, men vi anbefaler å konsultere Hostico-teamet angående egne behov før disse operasjonene.
Kreditten for nedgradering beregnes kun for hele måneder betalt på forhånd, i forhold til datoen for forespørselen om den aktuelle operasjonen og den neste forfallsdatoen.
Operasjoner med oppgradering / nedgradering eller overgang til et nytt tilbud utføres gratis kun én gang hvert 60. dagene. Ved en ny forespørsel om denne typen innen den perioden, forbeholder Hostico seg retten til å ta betalt for prosedyren innenfor supporttimene.
Operasjoner med oppgradering / nedgradering som involverer kontofusjoner, uavhengig av tidsintervallet de gjøres i, vil bli belastet innenfor de kjøpte supporttimene.
Operasjoner med oppgradering / nedgradering som involverer endring av kontrollpanelet, utført på forespørsel fra kunden, vil bli belastet innenfor de kjøpte supporttimene.
Tjenestene som presentasjonen bruker verdier mellom et minimum og maksimum ('fra' - 'opptil') har prisen vist for minimumsverdiene. De tilgjengelige verdiene opp til det presenterte maksimum kan velges mot et gebyr både under bestillingsprosessen og senere.
Pengene tilbake
Kunden har rett til å be om refusjon for tjenestene betalt til Hostico når som helst, men deres tilbakebetaling vil bli gjort under følgende betingelser:
- hvis forespørselen blir gjort innen 30 kalenderdager fra aktiveringen av bestillingen, vil kunden få refundert hele beløpet med unntak av tilfeller som involverte datamigrering fra en ekstern leverandør, i denne situasjonen vil beløpet tilsvarende timene med assistanse som trengs for overføringen bli holdt tilbake;
- hvis forespørselen gjøres mer enn 30 kalender dager etter aktiveringen av kundens bestilling, vil kun beløpet for de gjenværende hele månedene som er betalt (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen og neste forfallsdato) bli refundert;
- hvis forespørselen allerede har blitt gjort for det aktuelle domenet, vil kunden kun bli refundert beløpet for hele månedsbetalinger som er gjenværende (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen samt den neste forfallsdatoen);
- hvis forespørselen allerede har blitt gjort av kunden, vil han kun få refundert beløpet for de gjenværende hele månedene som er betalt (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen og den neste forfallsdatoen);
- I tilfelle kunden drar nytte av et tilbud som inkluderer gratis tjenester (f.eks. domener, lisenser, ssl-sertifikater) vil verdien av disse bli trukket fra den totale summen som skal tilbakebetales.
Beløpene som er betalt vil ikke bli refundert for:
- tjenester hvis anskaffelse formidles av Hostico i tilfelle levering eller reservasjon av disse tjenestene av Hostico. Tjenester som faller inn under denne kategorien inkluderer, men er ikke begrenset til: registrering og fornyelse av domener, programvarelisenser, ssl-sertifikater, osv.;
- gjenoppretting av sikkerhetskopier relatert til hostingkontoer, etter at sistnevnte er slettet, uavhengig av grunnen som førte til slettingen;
- tjenester suspendert eller avsluttet som et resultat av brudd på disse vilkårene og betingelsene, uavhengig av om de blir oppdaget direkte av medlemmer av Hostico-teamet eller varslet av en tredjepart;
Tilbakebetalingen av det forespurte beløpet vil bli behandlet av Hostico innen 15 virkedager til kontoen beløpet ble betalt fra eller til en annen konto angitt av kunden;
Tilbakebetalingen vil bli bekreftet på tidspunktet for utførelsen ved utstedelse av et kreditnota som representerer verdien av beløpet som skal tilbakebetales;
Tidsrommet mellom utførelsen av tilbakebetalingen og den faktiske innføringen av det aktuelle beløpet på kundens konto er ikke under Hosticos kontroll, da det er bestemt av prosedyrene og tidsperiodene for interbankoverføringer;
Fra beløpet som skal refunderes, vil ethvert beløp skyldt av kunden basert på ubetalte proforma-fakturaer utstedt for utførte tjenester bli beholdt.
Endringer i priser
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene som tilbys for tjenestene som presenteres på nettstedet når som helst.
Hvis de nye prisene gjelder for nåværende kunders tjenester, vil de bli varslet minst 30 kalenderdager før de trer i kraft.
Når det gjelder endring av priser for bestilling av nye tjenester, er den minst nødvendige varslingsperioden minst 7 kalenderdager.
Tjenester som er betalt på forhånd vil ikke bli påvirket av prisendringer annet enn på tidspunktet for fornyelsen.
Når det gjelder prisendringer som også innebærer endringer av konfigurasjoner for de kontraherte tjenestene, vil disse bli overført til de nye konfigurasjonene med henholdsvis prisverdier og konfigurasjoner så nært de eksisterende konfigurasjonene som mulig.
Betaling Behandling
Avhengig av typen kunde, betalingsmetode, datoen for transaksjonen og datoen for innkrevingen av betalingen kan det innebære en automatisk eller manuell søknadsprosess. Med automatisk og manuell behandling refererer vi til direkte involvering av en Hostico kommersiell operatør i behandlingsprosedyren.
Fakturaene for betalinger utført med kort vil bli utstedt kun frem til dagen før den siste arbeidsdagen i måneden. Betalinger utført i dagene etter dette i samme måned vil bli likestilt med fakturaer utstedt i neste kalender måned i henhold til når de vises på kontoutskriften.
Uansett betalingsbehandlingsmetode eller dato for utstedelse av fakturaen, vil de betalte tjenestene bli aktivert så raskt som mulig av Hostico etter bekreftelse av betalingen fra betalingsbehandleren.
Hostico tilbyr muligheten for lagring av kortdata på betalingsprosessorpartnerplattformer.
Slik kan kunden legge til ett eller flere kort i kundekontoen når som helst og bruke dem til å betale regninger uten å måtte gå gjennom hele betalingsprosessen ved å skrive inn kortdataene og bekrefte betalingen etterpå.
I tillegg kan det, parallelt med manuell bruk av det lagrede kortet for regningene vedrørende de kjøpte tjenestene, også settes opp for gjentagende betaling av en eller flere tjenester, slik at så snart en regning er utstedt for den tjenesten, blir det nødvendige beløpet for fornyelsen automatisk trukket fra det tilknyttede kortet.
Ved å aktivere gjentagende betaling gir kunden Hostico rett til å inndrive respektive trekke beløpet som er nødvendig, det vil si lik verdien av fornyelsen av gyldighetsperioden for tjenesten som gjentagende betaling er aktivert for.
Gjentagende betalinger som inndras og behandles, er underlagt de generelle reglene for refusjon.
Utstedelsen av proformafakturaer skjer automatisk av Hostico i det øyeblikket tjenestene faktureres, basert på kontakt- og faktureringsdataene tilknyttet tjenesten, opplysninger fylt ut og levert av kunden.
Dataene på proformafakturaen (ufordelt faktura) kan endres av kunden så lenge den har status som proforma. Endring av disse dataene er ikke mulig etter behandling av betalingen og utstedelse av den endelige fakturaen.
For at dataene på proformafakturaen også skal finnes på den endelige fakturaen, må betalerdatoene fra transaksjonen, data levert av banken samt betalingsbehandleren, stemme overens med disse. I motsatt fall vil dataene på den endelige fakturaen bli endret av Hostico, slik at de samsvarer med betaleren.
Det er kundens ansvar å sikre at dataene som skal brukes ved betalingen samsvarer med de som finnes på proformafakturaen på tidspunktet for betaling.
I visse situasjoner, hvis betalerenes data er forskjellige fra de som står på proformafakturaen, forbeholder Hostico seg retten til å kontakte kunden for å avklare situasjonen og for å gi ytterligere data for korrekt fakturering.
Endring av dataene på den endelige fakturaen er mulig med få unntak før de sendes inn til det nasjonale E-Factura-systemet, og kun for inneværende måned, før overlevering av regnskapet.
Kreditt / Midler
Kunden har muligheten til å sette inn penger på sin konto i form av kreditt eller fond, som deretter kan brukes av kunden til betaling av fremtidige fakturaer.
Fakturaen som genereres for tillegget av kreditt, vil være underlagt skattereglene som kunden faller inn under, og dette vil bestemme anvendelsen og nivået av merverdiavgift.
Kreditt som legges til kundekontoen vil ikke inneholde den betalte merverdiavgiften, men når kreditt brukes eller anvendes til betaling av en faktura, vil den eksisterende merverdiavgiften på denne ikke måtte betales.
Bruk og anvendelse av beløpene vil bli bestemt av kunden og utført manuelt, da disse ikke vil bli brukt eller anvendt automatisk.
Kreditt kan bare anvendes på fakturaer hvis verdien er lik eller høyere enn fakturaens verdi før merverdiavgift. Delsbetalinger, mer spesifikt bruk av kreditt for å betale en faktura med en høyere verdi enn kredittbeløpet, er ikke mulig.
I tilfelle en eller flere av kundens tjenester er fornyet på forhånd eller de har brukt flere ressurser enn tildelt, forbeholder Hostico seg retten til å bruke disse beløpene for de tilknyttede genererte fakturaene.
Den finansielle situasjonen for kreditt / fond er alltid tilgjengelig i kundens konto.
Ved bruk av kreditt for å betale for bestemte tjenester, vil ifølge gjeldende lovgivning de tilhørende proforma fakturaene bli tjenesterklæring.
Det eneste tidspunktet hvor en skattefaktura som gjelder kreditt utstedes, er når en faktura genereres for å legge til dette.
Minimumsbeløpet som kan settes inn er 10,00€, og maksimum 1000,00€. I tillegg kan den totale mengden tilgjengelige fond til enhver tid ikke overstige 1000,00€.
Promosjoner
I tilfelle av tilbud med gratis produkter/tjenester, kan disse kun brukes på Hosticos utstyr og nettverk. I tilfelle av overføring av tjenester til andre tilbydere/registrarer, vil kunden bli belastet beløp som tilsvarer aktiveringen av disse tjenestene. Hostico forbeholder seg retten til å avslutte gyldigheten av et kampanjetilbud når som helst.
Når det gjelder tjenestene som tilbys gratis eller de som er under en aktiv kampanje, gjelder tilbudene vanligvis bare for det første året med bruk, med kravet om at det i det andre året må betales full pris for tjenesten hvis en forlengelse ønskes. Hostico kan unnta enhver tjeneste som de anser som passende fra denne regelen for en ubestemt periode.
Utstedelsen av fakturaer, samt aktiveringen eller reaktiveringen av de relaterte tjenestene, vil bli utført i løpet av arbeidstiden til handelsavdelingen, unntatt for helligdager og lovbestemte fridager.
I tilfelle brudd på de presenterte vilkårene og betingelsene, forbeholder Hostico seg retten til å blokkere refusjoner til kunden.
Rabattkuponger
Promotorkuponger er strukturert i flere kategorier basert på gyldighetsperiode, mulig antall bruk, og lanseringsdato. Denne siden vil vise tilgjengelige promotorkuponger med jevne mellomrom sammen med hostingpakker/tjenester og periodene de gjelder for.
- Ukentlige kuponger
Hver uke fra mandag til søndag vil en hostingpakke bli tilfeldig valgt for å dra nytte av en kampanjekupong. Beløpet for rabatten og minimum kjøpsperiode vil variere ukentlig, og gir dermed direkte mulighet til å velge den rette pakken til en redusert pris.
- Flashkuponger
Denne kupongene vil være gyldige i kun 24 timer, men den korte gyldighetsperioden vil bli kompensert av den høyere prosentandelen av rabatten sammenlignet med de andre kupongene.
- Månedlige kuponger
På grunn av at ikke alle av oss har de nødvendige ressursene til å identifisere kortvarige kuponger, har vi besluttet å tilby kunder tilbud på alle hostingpakker hver måned. Den viktigste faktoren for denne rabatten vil være faktureringsperioden og ikke den valgte pakken.
- Feriekuponger
Noen høytider fortjener å feires! I den anledningen vil Hostico tilby rabattkuponger på hele utvalget av hosting/nettjenester.
- Begrensede kuponger
I motsetning til de andre kupongene som ble presentert tidligere, er disse ikke begrenset av tid, men av antall bruk. Hver kupong i denne kategorien kan ikke gjenbrukes når den er brukt opp.
Generelle vilkår for bruk av kampanjekuponger:
- promosjonskuponger er tilgjengelige for alle enkeltpersoner og juridiske enheter
- rabatten vil kun bli brukt på nye hostingbestillinger
- aktiviteten på nettstedet må overholde Hostico Vilkår og Betingelser for Bruk
- kuponger kan ikke brukes bakover i tid
- kuponger kan ikke kombineres med andre kuponger eller andre rabatter tilbudt av Hostico eller tredjeparter
- kuponger gjelder kun for den første kjøpte perioden
- kupongene gjelder kun for Hostico hostingpakker og private servere
- tjenestene/produktene som tilbys gratis i den kjøpte hostingpakken, er ikke gjenstand for rabatter
- kuponger gjelder ikke for oppgradering bestillinger
V. Domener
Når det gjelder forholdet når det gjelder registrering/fornyelse av domenenavn, er vårt ansvar begrenset til å tilby tjenesten for kjøp/fornyelse av domenenavnet.
Hostico kan ikke og vil ikke kontrollere den juridiske gyldigheten av registreringen av domenenavnet, den eneste kontrollen utført av Hostico er tilgjengeligheten av domenet for registrering. Kontroll av det valgte domenenavnet for registrering med hensyn til brudd på visse lover samt brudd på immaterielle rettigheter til tredjeparter er kundens ansvar.
Med mindre annet er angitt enten ved å sende inn distinkte data via det respektive bestillingsskjemaet eller ved skriftlig kommunikasjon til Hostico, vil registreringen av domenene skje basert på identifikasjonsdataene som finnes i kundeaccounten. Kunden blir dermed både den rettmessige eieren av de registrerte domenene og juridisk ansvarlig for dem.
Den nåværende tildelingen av domenet er ikke under påvirkning eller kontroll av Hostico, og kunden kan være trygg på at registreringen/fornyelsen skjedde først når denne operasjonen ble bekreftet av oss.
Hostico tar ikke ansvar og gir ingen garantier angående registreringen/fornyelsen av domenene.
Domenenavnene administreres av en rekke forskjellige organisasjoner. Hver av disse organisasjonene har egne vilkår for registrering, administrasjon og tvister. For at en registrering/fornyelse skal kunne skje med suksess, må kunden levere de opplysninger og dokumentene som kreves av medlemmene av Hostico-teamet, samt følge deres anvisninger nøye.
Når domenet er registrert for en forhåndsdefinert periode, tilhører det kunden i form av den valgte streng. Endring av domenenavn etter bekreftelse av registrering eller overføring er ikke mulig.
De detaljerte kravene for hver utvidelse levert av Hostico kan ses ved å gå til domenivilkår
Betaling av fornyelse av domener må skje før forfallsdatoen knyttet til proformafakturaen, det vil si utløpsdatoen, for å unngå situasjoner der domenet ikke lenger kan fornyes. Datoene som vises i beskrivelsen av fakturaen eller i innholdet er på ingen måte forfallsdatoer og skal ikke betraktes som frist for betaling. Informasjonen i beskrivelsen er bare estimater gitt av domeneregistratorer angående gyldigheten av dem, og er inkludert strengt for generell informasjon til kunden.
Hvis domenet betales etter forfallsdato/utløpsdato, påtar ikke Hostico seg ansvar for eventuelle ekstra kostnader som registratoren krever for reaktivering/fornyelse av domenet.
Dersom det kontrakterte domenet ikke fornyes på riktig måte og, som et resultat, blir tilgjengelig på markedet og registrert av andre på grunn av en handling eller unnlatelse fra Hostico eller en teknisk feil som kan oppstå, skal ikke Hostico holdes ansvarlig for tapene som brukeren har lidt.
Dersom brukeren lider tap som følge av at domenet er utilgjengelig i en periode eller blir registrert av andre parter, skal erstatningen som gis av Hostico ikke overstige beløpet som opprinnelig ble betalt for domenet, i henhold til verdien som er oppgitt på fakturaen. Funn må kommuniseres til Hostico skriftlig innen 30 dager fra datoen situasjonen ble oppdaget.
Hostico påtar seg ikke ansvar for tilgjengeligheten av domenenavn i tidsintervallet mellom bestilling og faktisk betaling for domeneregistrering. Tjenesten for domeneregistrering opererer globalt på en "førstemann til mølla" basis.
Registreringen av et domenenavn gir ikke immunitet i tilfelle innvendinger mot registreringen, reservasjonen eller bruken av det domenenavnet. I tilfelle av en tvist om et domenenavn, vil Hostico sette partene i direkte kontakt for å løse situasjonen på en vennskapelig måte.
Hvis de to partene ikke kommer til enighet, kan tvisten løses ved å kontakte en domstol.
I hele løpet av den vennskapelige eller rettslige tvisten vil kunden støtte Hosticos uskyld og akseptere at Hostico tar alle nødvendige tiltak for å beskytte sine interesser, dette inkluderer men er ikke begrenset til blokkering, sletting eller overføring av domenet.
På grunn av måten Hostico DNS-tjenesten fungerer for delte pakker gjennom DNS-klyngen, kan det ikke være 2 domener med samme navn på Hostico-servere. Denne situasjonen kan utgjøre et problem hvis det finnes en post for et utløpt domene på Hostico DNS-servere, og en tredjepart legger inn en bestilling for å hoste det respektive domenenavnet. I dette tilfellet, for å imøtekomme den innlagte bestillingen, vil Hostico kontakte eieren av det utløpte domenets hosting for å slette sin DNS-post. Hvis klienten ikke svarer på denne forespørselen, forbeholder Hostico seg retten til å slette DNS-posten til domenet fra sine servere. Denne handlingen påvirker ikke på noen måte informasjonen som er lagret angående domenet (nettsted, e-post, databaser).
VI. Ansvar
Hostico kan ikke anses å være ansvarlig for skader forårsaket av midlertidig utilgjengelighet av utstyr eller nettverk, uansett hva som er årsaken til denne avbrytelsen.
Denne bestemmelsen inkluderer også skader som følge av skade eller tap av data.
Kunden samtykker i å garantere og anse oss uskyldige i forbindelse med eventuelle krav, skader, inkludert, men ikke begrenset til, skader påført tredjeparter, som følge av bruken av de skadelige tjenestene våre kunder.
Hostico forbeholder seg retten til å utføre korte vedlikeholdsoperasjoner (5-10 minutter) når som helst på dagen for å implementere tiltak som har som mål å forbedre egenskapene (ytelse, sikkerhet, pålitelighet, osv.) til de tilbudte tjenestene. Disse operasjonene kan utføres uten forhåndsvarsel til de berørte kundene.
Hostico påtar seg ansvar i tilfelle avbrudd i tjenesteytelsen skyldes intensjonelt eller er et resultat av uaktsomhet fra Hostico-teamet. Kunden erklærer at de forstår og godtar at det totale beløpet for erstatningskrav fra dem av hvilken som helst grunn fra Hostico, og som kan betales av Hostico, på ingen måte og i ingen tilfelle skal overstige det totale beløpet av gebyrene betalt av kunden til leverandøren på den siste fakturaen for tjenestene det kreves erstatning for.
Kunden påtar seg ansvaret for eventuelle skader forårsaket til Hostico direkte eller indirekte, gjennom feil bruk av de leverte tjenestene, og brudd på disse vilkårene og betingelsene. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, juridiske kostnader, advokatsalærer, notaravgifter, og enhver annen utgift.
Hostico tilbyr gjennom sin nettside opplæringer, konfigurasjonseksempler og svar angående ulike aspekter av driften av visse tjenester, applikasjoner, operativsystemer, kontrollpaneler, osv. All informasjon i disse artiklene har blitt testet og ansett som gyldig på tidspunktet for publiseringen, basert på driftsmodene på den tiden, versjonene av applikasjonene tilgjengelig på den tiden, og den eksisterende dokumentasjonen. Hostico garanterer ikke at funksjonaliteten som presenteres eller ønskes oppnådd som et resultat av trinnene beskrevet i artiklene vil være tilgjengelig på et senere tidspunkt, under forskjellige konfigurasjoner, og på andre versjoner av applikasjonene, og påtar seg derfor ikke ansvar for eventuelle skader som måtte oppstå som følge av anvendelsen av informasjonen presentert i artiklene, uavhengig av type.
Kunde konto administrasjonsapplikasjonen for tjenester tilbyr funksjonaliteten for å overføre tjenester som holdes til en annen Hostico kunde konto. Denne overføringen krever tilgang til innehaverens kunde konto, da den kun kan initieres derfra og til e-posten knyttet til kunde kontoen for overføringsbekreftelse. Som et resultat av de pålagte sikkerhetstiltakene, påtar ikke Hostico seg ansvar for overføringene som utføres. Eieren av tjenesten er kunden som har tjenesten i sin konto på tidspunktet for eventuelle forespørsel om informasjon eller handlinger vedrørende den tjenesten.
Hostico er ikke og kan ikke holdes ansvarlig for å løse feil eller hendelser i forbindelse med inngrep i applikasjonene som brukes, dersom produsentene / leverandørene av de respektive applikasjonene ikke har en løsning tilgjengelig for å rette disse feilene, eller hvis de slutter å tilby teknisk støtte.
Hostico påtar seg ikke ansvar for lisensiering av programvareprodukter brukt av Kunden, annet enn de som tilbys av Hostico.
VII. Dataintegritet
I tilfelle av delte hostingkontoer og servere administrert av oss, er vi ansvarlige for sikkerheten til serveren, men ikke for applikasjonene installert av kunden.
Hostico påtar seg ikke ansvar for eksisterende sikkerhetsbrudd i kundens applikasjoner og for eventuelle skader forårsaket av utnyttelse av disse.
Ansvar i denne forbindelse hviler på administratoren, det vil si utvikleren av applikasjonen.
Hostico påtar seg ikke ansvar for beskyttelse av personlige elektroniske enheter som brukes til tilgang til de kontraterte kontoene/tjenestene. Det er brukerens ansvar å sørge for at både applikasjonene installert/brukt på hostingkontoene og egne enheter er oppdatert og sikret.
Kunden vil ha tilgang til kontoer gjennom en kombinasjon av brukernavn og passord. Kunden er ansvarlig for å opprettholde sikkerheten til disse dataene samt andre sensitive opplysninger.
Kunden vil være ansvarlig for enhver misbruk utført ved bruk av disse dataene, enten autorisert eller uautorisert. Hvis kunden blir klar over at en uautorisert tredjepart kjenner til disse dataene, må de tilbakestille dem umiddelbart.
Beskrivelse av betingelsene for hvordan backup utføres og oppbevares er tilgjengelig på adressen backup Hostico .
Men det må bemerkes at vi ikke gir noen garanti for integriteten til sikkerhetskopiene, og den eneste ansvarlige for eksistensen av en sikkerhetskopi av dataene er eieren av de aktuelle dataene.
VIII. Støtte / Hjelp
Identifikasjon
Støtten for de tilbys tjenestene er tilgjengelig gjennom metodene og i tidsrammen presentert på kontakt siden uavhengig av hvilken type tjeneste som er kontrahert.
I henhold til informasjonen og / eller operasjonene som er forespurt, kan Hostico-operatørene ty til å identifisere kunden som innehaver av tjenestene som er gjenstand for forespørselen.
Identifikasjonsmetodene varierer avhengig av kontaktmetoden som brukes av kunden som følger:
- telefon - forespørsel om informasjon i kundekontoen samt support-PIN
- chat - logging inn på kundekontoen
- respektiv e-post og billett - ved å bruke innboksen knyttet til kundekontoen for å sende inn forespørselen
Unnlatelse av å overholde Hosticos forespørsel hindrer identifiseringen av eierrettigheter og vil resultere i manglende evne til å svare på de innsendte forespørslene.
Responsstid
Hostico prøver å tilby en responstid på under 60 minutter for forespørslene som sendes via e-post eller billett. Denne tiden kan imidlertid påvirkes av kompleksiteten i selve henvendelsen samt antallet eksisterende forespørselene på det tidspunktet.
Informasjonsutvekslingen via telefon eller gjennom assistanseappen, selv om den skjer i sanntid, garanterer ikke en umiddelbar løsning på den presenterte situasjonen.
Telefonstøtte
Telefonstøtte kan ikke brukes som en metode for undersøkelse eller feilsøking av situasjoner i sanntid.
Alle forespørsel som krever mer enn 5 minutters undersøkelse, vil bli videreformidlet til alternative støttekaneler.
Hostico forbeholder seg retten til å avbryte støtten som gis i forbindelse med en klient i eksepsjonelle tilfeller, som:
- misbruk av støtteforespørsel
- uskikkelig språk og oppførsel av noe slag mot Hostico-teammedlemmer
Klassifiseringen av forespørslene som misbruk eller av språk, oppførsel som upassende, fornærmende er i Hosticos hender.
Enhver forespørsel som faller utenfor rammen av hjelpen gitt av Hostico innen VPS Managed og Delt Hosting vil bli behandlet gjennom supporttjenestene for henholdsvis Managed Hosting.
Denne forespørslene inkluderer, men er ikke begrenset til:
- enhets- og e-postklientkonfigurasjoner
- assistanse med installerte applikasjoner
- andre forespørseler utenfor rammen av standard Hostico-support
Kunder som leverer Hostico-tjenester til tredjepart har ansvaret for å administrere tjenestene som tilbys til den tredjeparten og for å gi nødvendig teknisk støtte.
Hostico vil ikke tilby teknisk støtte til de respektive tredjepartene i slike situasjoner hvis det ikke er mulig å identifisere og fastslå arten av forholdet mellom Hostico-kunden og tredjeparten.
VPS Hosting
Hosticos ansvar innen VPS-tjenester er begrenset til drift og sikring av internett-tilkoblingen deres. Tjenestene som er installert på VPS faller ikke under Hosticos ansvar med mindre tjenesten Managed VPS er kjøpt.
Unntatt for tilbud eller kampanjer der støtte er spesifisert som gratis innen VPS-tjenester, er støtten ikke inkludert gratis.
Kunder som ønsker å utføre operasjoner utenfor de standard støtte tjenestene kan kjøpe støttetimer.
Hostico forbeholder seg retten til å nekte installasjon av nye applikasjoner, tjenester, biblioteker, selv innenfor de kjøpte støttetimene.
Administrert VPS
Tjenesten for VPS-administrasjon er tilgjengelig kun for VPS-er kjøpt sammen med et kontrollpanel tilgjengelig i Hosticos tilbud.
I den administrerte tjenesten vil ikke kunden ha tilgang til autentiseringsinformasjon med superbrukerrettigheter på servernivå.
Administrasjonen refererer også til og oppsummeres av tjenestene og applikasjonene som er nødvendige for drift av en standard hosting-server levert av det installerte kontrollpanelet.
Blant disse kan vi nevne: webserver, e-postserver, database-server, kontrollpanel, ftp-server, programmeringsspråk som er nødvendige for kjøring av kundenes applikasjoner.
Alle forespørselen om installasjon eller konfigurasjon av tjenester og eksterne applikasjoner samt kontrollpanelet vil bli underlagt og behandlet innenfor de kjøpte supporttimene.
Serveradministrasjon av Hostico inkluderer følgende operasjoner:
- installasjon og konfigurasjon av kontrollpanelet med tilknyttede tjenester
- installasjon og konfigurasjon av brannmur
- periodisk oppdatering av installerte tjenester
- 24/7 overvåkning og intervensjon
- tjenestenivåoptimaliseringer
- servernivå automatiseringer
Uadministrert / IaaS
Innehaverne av IaaS-tjenester vil motta gratis assistanse kun når det gjelder drift av de kjøpte tjenestene og deres interkonnektering på infrastrukturnivå.
Konfigurasjoner av VPS-er, nettverk, ekstern lagring osv. faller ikke inn under dette.
Overgangen til Managed VPS er kun mulig ved å kjøpe en ny VPS med den relevante valgmuligheten.
Eiere av disse tjenestene kan dra nytte av ekstra teknisk støtte kun ved å kjøpe støtte timer.
Kunder med VPS-er som er under egen administrasjon, vil bli notifisert dersom VPS-en identifiseres som infisert eller kompromittert på grunn av aktivitet utført på nettverket eller som et resultat av utløsing av andre indikatorer overvåket av Hostico.
Avhengig av alvorlighetsgraden av situasjonen og aktiviteten til VPS-en, vil det bli iverksatt forskjellige tiltak etter kontakt med kunden, som for eksempel: avbrudd av tilkoblingen til det offentlige nettverket, stenging av VPS-en, osv.
Kunder har ansvaret for å identifisere og fjerne kilden til kompromitteringen, samt verktøyene brukt av angriperne fra VPS-en for å sette den tilbake i drift, og/eller kan velge å kontraktere en ny VPS for å gjenopprette de gyldige dataene de besitter.
Dersom kunden ikke griper inn, ikke påtar seg ansvaret og den problematiske aktiviteten til VPS-en ikke stopper, forbeholder Hostico seg retten til å suspendere driften av denne på ubestemt tid.
Delt hosting
Kunder av delte / shared hosting-pakker får 24/7 support for drift og funksjonalitet for tjenestene installert på serveren. Forespørslene gjort utenfor dette området kan klassifiseres og tilbys enten innenfor andre Hostico-tjenester eller innenfor de kjøpte støtte timene.
På nivå med delt server vil det ikke bli implementert endringer som vil påvirke drift av tjenestene og serveren for de andre kundene på den serveren.
Innehavere av delte hostingtjenester kan velge å kjøpe støttetimer for å utføre operasjoner som ikke er inkludert i standardstøtten.
Administrert Hosting / xCMS
Kunder som ønsker assistanse med å utføre ulike operasjoner innenfor applikasjonene installert av dem kan kontrahere tjenesten xCMS.
De definerte vilkårene for tjenesten Managed Hosting / xCMS gjelder.
Resellertjenester
Som innehavere av delt hostingtjenester, drar kunder med videreselgerpakker nytte av 24/7 støtte angående funksjonaliteten til de tilbudte tjenestene.
Datamigrering
Overføringen av kundedata er en operasjon utført av Hostico-teamet så lenge destinasjonsserveren er en del av Hostico-nettverket og operasjonen ikke faller under andre klausuler i disse vilkårene og betingelsene.
Denne operasjonen medfører ingen kostnad i følgende tilfeller:
- basert på den initiale bestillingen av en respektiv tjeneste pakke innen Delt Hosting, Reseller, og Administrert VPS tjenester
- mellom serverne i Hostico-nettverket som et resultat av en oppgraderings-/nedgraderingsoperasjon unntatt for den som er spesifisert i beskrivelsen av disse operasjonene
Operasjonen vil bli belastet i løpet av supporttjenestetiden i følgende tilfeller:
- overføring til VPS-er under kundeadministrasjon
- dataoverføringer som er forespurt innen 30 dager etter aktivering av Hostico-tjenesten for kontoer / nettsteder / applikasjoner som er forskjellige fra hovedtjenesten som overføringen gjøres til
- Dersom dataoverføringen må gjenopptas på grunn av en handling / unnlatelse fra kunden som strider mot Hosticos instruksjoner
- Enhver operasjon som ikke kan utføres med automatiserte metoder og krever manuell eller tilpasset inngripen.
På grunn av de mange mulighetene for innstillingene, både for applikasjonen og for programmeringsspråket, kan vi ikke gi en absolutt garanti, og vi påtar oss ikke ansvaret for optimal drift av nettstedet/applikasjonen etter en pakkeendring, migrering eller kloning av applikasjoner. Hver bruker kan ha sine egne konfigurasjoner, som kan påvirke ytelsen og kompatibiliteten med spesifikke enheter og miljøer. Kunden må sørge for at dataene har blitt migrert i henhold til forespørselen, og når det gjelder e-postkontoer, har brukeren ansvaret for å konfigurere/re-konfigurere e-postklientene de bruker.
Hostico kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle funksjonsfeil eller vanskeligheter med å få tilgang til visse funksjoner, som kan oppstå etter migrering mellom forskjellige servere, både på nivå med nettsted/applikasjon og e-postkontoer.
Støttetimer
Støttetimer representerer tiden som er avsatt for kundehenvendelser i løpet av en måned. Disse er delt inn i 2 kategorier, nemlig:
- støttetimer levert som standard innen de kjøpte tjenestene
- ekstra støtte timer, kjøpt for å utføre oppgaver utenom standard støtte
Den største forskjellen mellom dem er gyldighetsperioden og muligheten for kumulering.
De implicit tilbudte støtte timene er kun gyldige for månedlige perioder, de utløper ved slutten av hver betalt hosting måned og kan ikke akkumuleres med de fra den påfølgende måneden.
De direkte kjøpte støtte timene kan akkumuleres med andre støtte timer og de utløper ikke.
Kjøpet av støtte timer garanterer ikke overtakelsen eller løsningen av forespørslene sendt til Hostico-teamet.
Telling av støtte timene i forhold til forespørslene sendt til det tekniske teamet, vil bli gjort basert på tiden brukt til å løse problemet av Hostico teknisk operatør.
Støtte timene vil bli telt for alle tekniske forespørselene gjort innen VPS Managed tjenestene, uavhengig av kontaktmåten, tellingen vil skje både for de direkte forespørslene fra innehaveren, så vel som fra eventuelle tredjepartene som har fått rett til teknisk forespørsel.
Ved ikke-standard støtteoperasjoner forstår vi enhver handling som kan utføres direkte av kunden (med eller uten veiledning fra Hosticos supportteam), men av ulike grunner blir det anmodet om at den skal utføres av de tekniske operatørene.
IX. Regler for RESELLER-plan / VPS-plan
Kunden har rett til sine egne kontraktsforhold basert på den nettbaserte tilstedeværelsen som tilbys av Hostico. I dette tilfellet forblir kunden fra vårt perspektiv den primære kontraktspartneren. Kunden er forpliktet til å videreformidle vilkårene og betingelsene som er angitt i dette dokumentet til alle tredjepartene de engasjerer seg med, og å sikre at de forstår, godtar og overholder dem.
I tilfelle av endringer som må gjøres for resellers kunder / VPS-eier, er de forpliktet til å samarbeide. På forespørsel må de gi oss kontaktinformasjonen til sine kunder. Hostico forbeholder seg retten til direkte å be om skriftlig bekreftelse for eventuelle endringer som må gjøres angående resellers kunder / VPS-eier.
Reselleren / VPS-eieren er ansvarlig for enhver overtredelse av vilkårene og betingelsene utført av sine egne kunder. Dette inkluderer også økonomisk ansvar for eventuelle skader forårsaket som et resultat av disse overtredelsene.
Reselleren / VPS-eieren samtykker i å frigi Hostico fra alle krav som kan oppstå fra tredjeparter og andre kontraktspartnere.
X. Innholdspolicy
Tjenestene som tilbys av Hostico gir deg friheten til å laste opp, kjøre og utnytte applikasjoner både for privat og kommersiell bruk.
Bruken av diverse applikasjoner gjennom Hostico sine tjenester er underlagt vilkårene og betingelsene for disse applikasjonene.
Det er kundens ansvar å identifisere egne opplysninger og opplysninger som tilhører andre fysiske personer, juridiske personer og andre enheter.
Overholdelse av og samsvar med opphavsrett, registrerte varemerker og andre typer immaterielle rettigheter er kundens ansvar, og kunden forplikter seg derfor til ikke å publisere innhold som kan krenke rettighetene til tredjepart eller gjeldende lover.
Hostico-utstyr og nettverket kan kun brukes til lovlige formål.
Overføring, lagring eller distribusjon av informasjon, data eller materialer som bryter med gjeldende lovbestemmelser eller som, direkte eller indirekte, kan legge til rette for brudd på noen lovbestemmelse er forbudt.
Under ingen omstendigheter og på noen måte vil tjenestene tilbudt av Hostico bli brukt til kommunikasjon om, referanse til eller henvisning til noe av følgende.
- materialer eller informasjonsinnhold som krenker opphavsrett, varemerkerettigheter, samt eventuelle andre immaterielle rettigheter som tilhører en tredjepart
- nakenhet, pornografi, enhver bilde eller tekst med seksuelt eller obskønt innhold, uten å overholde de gjeldende lovbestemte vilkårene
- barnpornografi
- trusler, misbruk, trakassering, ærekrenkende uttalelser
- ethvert bilde eller tekst som har til hensikt å oppmuntre til xenofobi;
- tekst eller materiale av voldsom karakter
- injurierende, støtende, nedsettende eller ærekrenkende innhold
- innhold med rasistisk eller diskriminerende karakter
- innhold som er villedende, falskt, misvisende eller svindel
- innhold som krenker privatlivet til en tredjepart eller bryter deres lovlige rettigheter
- vulgært, obscent, uanstendig eller ulovlig innhold
- virus, trojan hester eller andre lignende
- piratprogramvare eller programvare som retter seg mot dem som piratkopierer programvare eller deltar i lignende aktiviteter
Kunden forplikter seg til å svare på forespørslene fra Hostico angående klager fra tredjepar om innholdet på nettstedet innen 5 dager etter mottak av varslet på e-post. Hostico er ikke forpliktet til å verifisere eller gjennomgå innholdet publikert av kunder.
Hostico forbeholder seg retten til å fjerne eller endre etter eget skjønn ethvert innhold fra kunden som anses å bryte disse vilkårene med forhåndsvarsel.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kontoen til enhver kunde som bryter disse bestemmelsene uten noe forhåndsvarsel.
Dersom kunden samler inn/behandler personopplysninger, er det deres ansvar å sikre at denne innsamlingen/behandlingen er i samsvar med gjeldende lovgivning.
XI. Brukspolitikk
Denne policyen er nødvendig for å beskytte kvaliteten på hostingtjenesten.
Vi ønsker å imøtekomme kravene fra alle våre kunder ved å tilby tjenester av høy kvalitet, et mål som kan oppnås også med kundens støtte.
Måten kunden bruker tjenestene som tilbys av Hostico er nært knyttet til den gode funksjonen av utstyret og nettverket, og det er nødvendig å sikre et passende miljø for levering av hostingfasilitetene.
Vi tillater ikke bruk av programmer som kjører kontinuerlig i bakgrunnen.
Vi tillater ikke kjøring av skript via cron-jobber som er satt til intervaller mindre enn 5 minutter.
Vi tillater ikke bruk av CGI-skript.
Følgende aktiviteter er forbudt:
- bruke Hostico-tjenester for opprettelse eller overføring av datavirus, ormer, oversvømmelser, mail bombing, eller delta i denial of service-angrep
- bruken av skripter for proxy eller IRC, eller typer som FormMail, PhpShell eller andre lignende, inkludert kommersielle skripter som inneholder kjente sikkerhetsproblemer, chatrom, wap-chatter; IRC Egg Drop-boter, torrent-trackere, osv., topp-nettsteder, online spill (unntatt flash-spill)
- innsamling av personlig informasjon for ulovlige formål
- uautorisert tilgang til data, systemer eller nettverk (fiske, spoofing, proxy, hacking, sniffing, osv.), inkludert ethvert forsøk på å utforske, skanne eller teste sårbarheten til systemet eller nettverket eller å skape sikkerhetsbrudd uten autorisasjon fra eieren av nettverket eller systemet
- enhver inngrep på tjenesten som tilbys til en bruker, på en server eller nettverk som: mail bombing, flooding, bevisste handlinger for å overbelaste systemet
- TCP-IP pakke spoofing
- å laste opp infiserte, korrupte filer eller annen programvare eller lignende applikasjoner som kan skade en tredjepart
- å begrense eller hindre andre brukere fra å bruke Hostico-tjenester
- å samle inn eller innhente informasjon eller e-postadresser fra tredjeparter uten deres samtykke
Enhver forsøk på å forårsake skade på servere eller kunder er strengt forbudt. Enhver aktivitet som påvirker den normale driften av serveren vil bli ansett som misbruk og vil bli vurdert som et forsøk på å skade andre plasserte kunder.
Enhver skript som medfører potensiell sikkerhetsrisiko eller kan påvirke ytelsen til serverne eller sikkerheten til nettverket vil automatisk bli stengt eller fjernet, uten forvarsel.
Hostico forbeholder seg retten til å handle raskt for å fjerne, blokkere eller tilbakestille tilgang til enhver konto, applikasjon, aktivitet eller informasjon som ved sin natur kan påvirke driften av det respektive utstyret i Hostico-nettverket eller kan skade rettighetene til en tredjepart.
Post
For å sikre god funksjon av e-postkommunikasjonen, må følgende bestemmelser vurderes av kunden.
I henhold til lovgivningen er det forbudt å sende kommersielle kommunikasjoner via e-post, med mindre mottakeren på forhånd har uttrykt sitt uttrykkelige samtykke til å motta slike kommunikasjoner.
E-postlister / Nyhetsbrev
Det kan opereres e-postlister under forutsetning av at personene gir sitt uttrykkelige samtykke i denne forbindelse, samtykke som må registreres av listeoperatøren og oppbevares i hele løpet av e-postlistens levetid.
Hostico krever at enhver e-post med kommersielt innhold eller som en del av en mailingliste skal inneholde enkle og synlige alternativer for "double opt in/double opt out".
Massesending av e-poster medfører en belastning på serverressursene, og denne handlingen har en negativ innvirkning på kvaliteten av tjenestene mottatt av kunden, og derfor har vi noen anbefalinger i denne forbindelse:
- sending bør gjøres tidlig om morgenen (før 09:00) eller om kvelden etter 22:00
- sending bør begrenses til noen dusin e-poster/minutt
Manglende overholdelse av disse anbefalingene kan føre til:
- e-postserverens overbelastning på grunn av et veldig høyt volum av forespørseler, som noen ganger resulterer i at e-postserveren blir blokkert
- svartelisting av IP-adressen som sendingen gjøres fra i flere spam-lister, med konsekvenser for alle kunder som hoster applikasjoner på den aktuelle serveren
- svært lav rangering når det gjelder e-posttjenester som Yahoo, Gmail osv.
- stort forsinkelse i e-postoverføring
- levering til andre e-postservere kan bli umulig
- som påvirker alle kunder som er koblet til nettet på grunn av feilaktig funksjon av serverne.
Hostico begrenser ikke antall e-poster som kan sendes per time, men overvåker SMTP-trafikken og forbeholder seg retten til å gripe inn, inklusive å slette sendte meldinger og kontakte kunden hvis vi anser at en bestemt sending ikke passer inn i volumet i den kjøpte tjenestepakken eller skader serverens funksjon.
Hvis kunden har en e-postliste, anbefales det å kontakte Hostico for å fastsette gode praksiser for sending og tilpasse seg en optimal tjenestepakke.
Grensen for en vedlagt fil er 25MB. Det maksimale antallet av mottakere for en melding er 25.
Vi anbefaler ikke / tillater sending med et høyere antall CC/BCC abonnenter fordi hvis en enkelt adresse i mottakerne er feil/ikke fungerer, vil hele meldingen bli blokkert på serveren.
For å forhindre eventuelle negative effekter på driften av tjenestene, forbeholder Hostico seg retten til å når som helst begrense visse parametere for e-posttjenesten som tilbys til kunder.
Anti Spam-policy
Sending of unsolicited commercial messages (SPAM) for promoting any site using our servers or through third-party servers to promote any site or application hosted on the Hostico network vil resultere i suspensjon eller avbestilling av kundens hostingkonto, uten forhåndsvarsel.
Hostico tillater ikke bruk av sine tjenester direkte eller indirekte for sending, overføring, håndtering eller levering av e-postmeldinger:
- uønsket (spam) i strid med gjeldende lover på dette området
- til e-postadresser innhentet gjennom høstingsmetoder
- til adresser som er ufullstendige eller unøyaktige
- som ikke overholder bransjens beste praksis
- til kjøpte, leide eller lånte lister
- til lister som vil generere et høyt antall SPAM-klager
- til adresser som vil føre til at IP-en blir oppført på svartelister
- som bruker eller inneholder falske overskrifter
- som bruker eller inneholder ikke-eksisterende domenenavn
- som skjuler eller prøver å komplisere oppdagelsen av opprinnelsespunktet for overføringen
- som bruker andre villedende adresseringsmetoder
- som bruker domenenavnet til en tredjepart uten deres samtykke
- sendt gjennom en tredjepartsserver uten deres samtykke
- som inneholder falsk eller villedende informasjon
Kunden forplikter seg til å svare på Hosticos forespørsel angående klager fra tredjepar om deres aktivitet innen 5 dager etter varsling.
Hostico forbeholder seg retten til når som helst å kreve bevis på samtykke gitt av abonnenten til listen operatør for sending av meldinger.
Hostico forbeholder seg retten til å be listen operatør om metodene for abonnement/avmelding presentert for abonnentene.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kontoen dersom disse bestemmelsene ikke overholdes.
E-post sending / mottak
Hostico kan ikke garantere levering av e-poster sendt fra utstyr og nettverk i Hostico til mottakernes innboks.
Hostico kan heller ikke garantere levering av e-poster uavhengig av avsender/mottakers plassering (intern/ekstern i Hostico-nettverket).
Sending og mottak av en e-post kan bli påvirket av flere interne eller eksterne faktorer, blant hvilke vi nevner:
- postkasser uten tilgjengelig plass som ikke lenger kan motta meldinger
- Sender IP-er inkludert i ulike svartelister hvis tilkobling til destinasjonens e-postserver er blokkert
- feil angående sending/mottak av e-postservere
- feil i det interne/eksterne nettverksnivået
- e-postservere med aggressive spamfiltre
- e-postinnhold ansett som spam av avsender/mottakerserver
- vedlegg som overstiger størrelsesgrensene akseptert av avsender/mottakers e-postserver
- midlertidige avvisninger av e-postmeldinger på grunn av grålistepolitikker
- osv.
Dedikert IP
Tilstanden til de dedikerte IP-adressene som er tildelt kundene, blir sjekket på forhånd før selve tildelingen. Tjenester med Dedikert IP inkluderer en enkelt Dedikert IP som vil bli tildelt alle domenene, underdomenene samt kontoene som vil kjøre under den tjenesten. Hvis det ønskes å skille enkelte domener, underdomener eller kontoer på andre dedikerte IP-er, må disse kjøpes separat. Hvert delt hostingkonto har sine egne ressurser avhengig av typen pakke som er kjøpt. Den detaljerte listen over disse ressursene kan sees ved å gå til siden ressursbruk På delte hosting-kontoer kan filer som er større enn 500 MB ikke lagres, unntatt for sikkerhetskopiering av kontoen. Hostico forbeholder seg retten til å suspendere applikasjoner eller kontoer hvis aktivitet hindrer eller på noen måte påvirker den riktige funksjonen til serveren uten forvarsel. Reseller-planen tillater gratis oppretting/legg til et antall på 10 hostingkontoer, inkludert selve reseller-kontoen. Kunder som ønsker å opprette/legge til et større antall kontoer har muligheten til å kjøpe høyere grenser enn de som er implisitte. Plassen som tilbys VPS-pakkene representerer den totale verdien tildelt serveren, men ikke verdien kunden direkte vil dra nytte av for sine data (nettstedfiler, databaser, e-poster). For å presentere den utvidede kapasiteten til funksjonene til tjenestene som tilbys, kan ord som "Ubegrenset" og/eller "Uten begrensninger" brukes i enkelte situasjoner for å beskrive dem. I VPS-er med delte ressurser er konstant maksimal bruk av disse forbudt. Klienten vil ha muligheten til enten å identifisere og løse oppståtte situasjoner, eller å migrere til en dedikert VPS. Hostico forbeholder seg retten til å suspendere driften av VPS-en hvis prosessene påvirker den normale driften av andre VPS-er på noden, eller ved ignorering av flere varsler sendt i denne forbindelse. Ressursene som er tildelt for disse typene VPS-er er 100 % dedikert. Denne dokumentet er gyldig i en ubestemt periode.
Sjekkingen inkluderer, men er ikke begrenset til: tilstanden til IP-adressen i ulike svartelister, dens omdømme osv.
Som et resultat vil endringen av IP-adressen senere kun bli gjort av gyldige grunner. Forespørselen om å endre en IP kan bli avslått eller avgiftsbelagt hvis omdømmet til IP-adressen er blitt skadet som følge av handlingene til kunden.
Tildeling av IPv6 (hvor mulig) skjer parallelt med tildeling av IPv4 fordi de ikke utelukker hverandre. Tjenesten som tilbys vil fungere samtidig på IPv4 og IPv6. På kundens forespørsel kan IPv6-adressen fjernes.XII. Ressurser
Alle kontoer overvåkes for å følge med på ressursforbruket.
Hostico forbeholder seg retten til å kontakte kunden for en oppgradering av pakken som eies eller med forslag til å forbedre ytelsen hvis en eller alle ressurser av det eide hostingkontoen ofte brukes til sin maksimale kapasitet.
Hostico-tjenestene kan ikke brukes til streaming av lyd, video, fildeling, bildedeling.
Det er også forbudt å bruke våre servere som lagringsmedium (f.eks. filmer, mp3, bilder, arkiver, programvarepakker osv.)
I tilfelle VPS-er administrert av Hostico, kan lisensen for kontrollpanelet installert på VPS pålegge en begrensning på antall kontoer og/eller domener som kan opprettes innenfor den aktuelle lisensen. Denne begrensningen kan når som helst endres og/eller fjernes ved å utføre et nedgradering/oppgradering av lisensen for kontrollpanelet.
Av den totale tildelte plassen vil en del være opptatt / brukt av operativsystemet installert på VPS samt av et eventuelt kontrollpanel. Den tilgjengelige plassen direkte for kundens data vil være mindre.
En del av denne plassen må også alltid være tilgjengelig for muligheten til å oppdatere operativsystemet og de andre installerte applikasjonene på den.
Innehaverne av VPS-er administrert av Hostico vil automatisk bli varslet når de tilgjengelige ressursene på VPS begynner å nærme seg et kritisk nivå, slik at de kan ta nødvendige tiltak.
I tilfelle kunden ikke tar noen tiltak for å øke den tilgjengelige lagringsplassen, og denne faller under 1 % eller 1 GB, forbeholder Hostico seg retten til å suspendere driften av VPS-en for å beskytte mot tap av informasjon som er lagret der.
Desses ord refererer til kapasiteten til å bruke en høy mengde ressurser og ikke muligheten for ubegrenset bruk av disse ressursene, mer spesifikt uten eksistensen av en øvre grense knyttet til dem.
Dessa grenser innenfor ressursene som kan opprettes eller legges til (postkasser, underdomener, parkert domenenavn, fullføringsdomenenavn, osv.) er satt til tallet (mengden) 999.
Når det gjelder grensen for månedlig trafikk, er denne bestemt av båndbredden tildelt den kontraktfestede tjenesten, med en konstant hastighet på XMb/s (båndbredde/seksund) hvor det ikke er mulig å overskride en trafikk på X*S/Måned (båndbredde/seksund * antall sekunder i måneden).Ressursbruk
Delt VPS
Hostico vil overvåke ressursforbruket og varsle kunden i tilfeller der forbruket overskrider følgende terskler:
Dedicert VPS
Bruken av dem kan derfor utføres på maksimalt nivå i lengre perioder.XIII. Gyldighet
Hostico forbeholder seg retten til å endre dette dokumentet, derfor bes kundene om å konsultere det jevnlig.
Endringene som er gjort på dette dokumentet er tilgjengelige på adressen: Oppdateringer betingelser
Ved større endringer vil kundene bli varslet via e-post.
Hvis du har ytterligere spørsmål, vennligst kontakt oss. Sistematisk oppdatering 02.04.2025
Dette dokumentet er en uoffisiell oversettelse. Den juridisk bindende versjonen er det originale dokumentet på rumensk. I tilfelle av avvik vil den rumenske versjonen ha forrang.