Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser for bruk

Awesome Projects LLC
Awesome Projects LLC
Innhold

I. Generelt
II. Kontrahering
III. Anvendelighet
IV. Finans
V. Domener
VI. Ansvar
VII. Dataintegritet
VIII. Support / Hjelp
IX. Regler for RESELLER-plan / VPS-plan
X. Innholdspolicy
XI. Brukspolicy
XII. Ressurser
XIII. Gyldighet

I. Generelt

Bruken av ordet "Hostico" gjennom disse vilkårene og betingelsene vil identifisere selskapet S.C. Awesome Projects S.R.L. som ligger i Maramureș, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu nr. 8 som tjenesteleverandør. Tjenestene som tilbys av Hostico er rettet mot enkeltpersoner, juridiske enheter, juridiske institusjoner, osv., som har den juridiske kapasiteten til å delta i et kontraktsforhold. Vilkår, betingelser og beskrivelser av driften av tjenestene som det henvises til i dette dokumentet i form av eksterne lenker er en integrert del av disse vilkårene og betingelsene. Ytterligere vilkår og betingelser, selv om de er kjent, er ikke en del av dette dokumentet med mindre de er uttrykkelig innført og gjensidig anerkjent.

Hostico er den eneste eieren av alt materiale og informasjon tilgjengelig på nettstedet. Kunder eller besøkende på nettstedet vil ikke kunne kopiere, gjenprodusere, distribuere, offentlig kommunisere eller retransmittere noe slikt materiale eller deler av det, i noen form og med noen midler.

Hostico forbeholder seg retten til å suspendere tjenestene som tilbys i tilfelle brudd på bestemmelsene nedenfor eller i mangel av et svar gitt innen rimelig tid angående disse bruddene. Videre forbeholder Hostico seg retten til å avsløre kundeopplysninger i samsvar med Personvernerklæringen for å oppfylle eventuelle lovpålagte krav. I tilfelle denne avsløringen ikke skal forbli konfidensiell, vil kunden bli informert om dette.

Hostico forbeholder seg retten til å slette enhver konto med 15 dagers varsel. Ethvert vilkår som ikke er angitt i dette dokumentet, er åpent for tolkning og kan endres av Hostico uten forutgående varsel.

II. Kontraktering

Forhåndsgodkjenning av disse vilkårene og betingelsene er nødvendig for enhver bestrebelse knyttet til kjøp av tjenester tilbudt av Hostico. I det øyeblikket en bestilling legges inn, påtar kunden seg initiativet til et kontraktsforhold med Hostico. Vi vil umiddelbart bekrefte dette initiativet, men denne bekreftelsen representerer ikke en forpliktelse for kunden eller Hostico til å gå videre med aktiveringen av bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å akseptere eller avslå en kundes bestilling etter å ha undersøkt ektheten og tillitsnivået som kunden viser angående bestillingen.

Ved å legge inn en bestilling erklærer og garanterer kunden på eget ansvar at de har den juridiske kapasiteten til å kjøpe de tjenestene som tilbys av Hostico for seg selv eller for selskapet de representerer.
De er forpliktet til å fylle ut alle felt angående sin identifikasjon med korrekte og gyldige data, som er nødvendige for samarbeidet med Hostico. Kunden er klar over at det å gi feil eller manglende informasjon kan påvirke Hosticos evne til å levere de avtalte tjenestene, og i visse situasjoner kan føre til at aktiveringen av disse tjenestene avslås av Hostico. Dataene som kunden oppgir behandles og forvaltes i henhold til Personvernerklæringen samt Databehandlingsavtalen.

III. Anvendelse

Denne bestemmelsen gjelder for alle Hostico-kunder, innehavere av noen av pakkene eller tjenestene som tilbys på nettstedet, bruken av de leverte tjenestene finner sted kun i henhold til disse vilkårene og betingelsene, som gjelder for alle kontraktsforhold mellom kunden og Hostico. Loven som disse vilkårene og betingelsene opererer under er den gyldige på tidspunktet for oppstart av samarbeidet. Tjenestene som tilbys av Hostico innenfor kontrakten er de som er tilgjengelige på nettstedet Hostico.

Å identifisere alle mulige tolkninger av disse vilkårene og betingelsene, samt å dekke alle mulige situasjoner som kan oppstå, er nesten umulig. Derfor faller enhver situasjon eller vilkår som ikke er direkte eller indirekte presentert eller adressert i dette dokumentet, under tolkningen av Hostico.

IV. Finansiell

Generelt

De nåværende prisene er de som vises på Hostico nettstedet.
Avhengig av den valgte tjenesten kan faktureringsperioden variere. Alle betalinger vil bli gjort basert på proforma-fakturaen utstedt av Hostico. Kunden samtykker i å betale for tjenestene på forhånd for den perioden de leveres.
Uavhengig av valutaen som brukes til å vise prisene, vil fakturaer og betalinger bli behandlet i RON til BNRs valutakurs på fakturadatoen, i henhold til gjeldende lovgivning.

Frakt

Fakturaer sendes i elektronisk format via e-post som vedlegg og kan lastes ned når som helst fra kundekontoen. På forespørsel kan de også sendes med signatur fra autorisert personell. I tilfelle kunden ber om at fakturaene sendes i fysisk format, vil fraktkostnaden bli dekket av kunden.

Utsettelse/ suspensjon/ reaktivering

Hostingtjenestene som tilbys av Hostico er aktive som standard i 7 dager etter forfallsdatoen som er presentert på pro forma-fakturaen.
Tjenestene som Hostico kjøper fra andre leverandører (f.eks. domenenavn, lisenser, SSL-sertifikater) kan kun forlenges på betalingstidspunktet, og har en utløpsperiode som tilsvarer forfallsdatoen på pro forma-fakturaen.
Kunder har mulighet til å be om betalingsutsettelse for Hosticos hostingtjenester når som helst. Utsettelsen kan gis for maksimalt 14 dager fra forfallsdatoen knyttet til hostingpakken. I unntakstilfeller, etter en detaljert evaluering av situasjonen av Hostico supportteam, kan det vurderes en potensiell unntak som gir en betalingsutsettelse som overstiger 14 dager.

Kunde kontoer som ikke har betalt tjenesteavgiftene senest 7 dager etter forfallsdatoen presentert på pro forma-fakturaen, vil automatisk bli suspendert i fravær av betalingsbevis eller en forespørsel om utsettelse.
Betalingsbevis vil kun resultere i aktivering/reaktivering av de bestilte/holdte tjenestene, og den faktiske fakturaen vil bli utstedt først når det betalte beløpet er synlig på en av Hosticos bankkontoer.
Hostico forbeholder seg retten til å gjenåpne/reaktivere kontoer først etter full betaling av alle beløp som kunden skylder.

Manglende betaling

Hostico forbeholder seg retten til å trekke fra gyldighetsperioden for de forhåndsbetalte tjenestene for å kompensere for beløp som kunden skylder for tjenester som er levert, men ikke betalt.
Kompensasjonen gjennom denne metoden vil bli basert på de utstedte proformafakturaene.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kundens konto i tilfelle manglende betaling av fakturaen innen den angitte forfallsdatoen på den utstedte fakturaen.
Hvis manglende betaling overstiger 30 dager, vil kontoen sammen med all eksisterende data på den automatisk bli slettet fra serveren.
Enhver påfølgende forespørsel om å få tilgang til eller gjenopprette data på kontoen på tidspunktet for sletting, i tilfelle det fortsatt finnes en sikkerhetskopi for disse, vil bli behandlet innen minimum 2 timer med støtte for delte pakker uten Reseller-rettigheter, henholdsvis 4 timer med støtte for pakker med Reseller-rettigheter eller VPS.
Den ekstra tiden som kreves vil avhenge av typen hostingpakke samt mengden tilknyttede data.
De nødvendige støttetimene som kreves for gjenoppretting vil bli bestemt og kommunisert til kunden etter en analyse utført av Hosticos tekniske operatører.

Oppgradering / Nedgradering

Kunden har mulighet til å oppgradere eller nedgradere de kjøpte tjenestene når som helst. For en oppgradering vil kun forskjellen mellom den opprinnelige pakken og pakken som oppgraderingen gjøres til, bli belastet for den gjenværende tiden betalt på forhånd for den opprinnelige pakken. For en nedgradering kan den gjenværende kreditten brukes til å forlenge den tilknyttede tjenesten, men vi anbefaler å konsultere Hostico-teamet angående dine spesifikke behov før du utfører disse operasjonene.
Kreditt for en nedgradering beregnes kun for hele måneder betalt på forhånd, i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen og neste forfallsdato.
Oppgraderings-/nedgraderingsoperasjoner eller overganger til et nytt tilbud utføres gratis kun én gang innen en 60-dagers periode. I tilfelle av en ny forespørsel av denne typen i løpet av den perioden, forbeholder Hostico seg retten til å belaste for prosedyren innen supporttimene.
Oppgraderings-/nedgraderingsoperasjoner som involverer kontosammenslåinger, uavhengig av tidsrammen de utføres i, vil bli belastet innen de kjøpte supporttimene.
Oppgraderings-/nedgraderingsoperasjoner som involverer endring av kontrollpanelet, utført på forespørsel fra kunden, vil bli belastet innen de kjøpte supporttimene.

Tjenestene som presentasjonen bruker verdier mellom et minimum og maksimum ('fra' - 'opptil') har prisen vist for minimumsverdiene. De tilgjengelige verdiene opp til det presenterte maksimum kan velges mot et gebyr både under bestillingsprosessen og senere.

Pengene tilbake

Kunden har rett til å be om refusjon for tjenestene betalt til Hostico når som helst, men deres tilbakebetaling vil bli gjort under følgende betingelser:

  • hvis forespørselen blir gjort innen 30 kalenderdager fra aktiveringen av bestillingen, vil kunden få refundert hele beløpet med unntak av tilfeller som involverte datamigrering fra en ekstern leverandør, i denne situasjonen vil beløpet tilsvarende timene med assistanse som trengs for overføringen bli holdt tilbake;
  • hvis forespørselen gjøres mer enn 30 kalender dager etter aktiveringen av kundens bestilling, vil kun beløpet for de gjenværende hele månedene som er betalt (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen og neste forfallsdato) bli refundert;
  • hvis forespørselen allerede har blitt gjort for det aktuelle domenet, vil kunden kun bli refundert beløpet for hele månedsbetalinger som er gjenværende (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen samt den neste forfallsdatoen);
  • hvis forespørselen allerede har blitt gjort av kunden, vil han kun få refundert beløpet for de gjenværende hele månedene som er betalt (i forhold til datoen for forespørselen om operasjonen og den neste forfallsdatoen);
  • I tilfelle kunden drar nytte av et tilbud som inkluderer gratis tjenester (f.eks. domener, lisenser, ssl-sertifikater) vil verdien av disse bli trukket fra den totale summen som skal tilbakebetales.

Beløpene som er betalt vil ikke bli refundert for:

  • tjenester hvis anskaffelse formidles av Hostico i tilfelle levering eller reservasjon av disse tjenestene av Hostico. Tjenester som faller inn under denne kategorien inkluderer, men er ikke begrenset til: registrering og fornyelse av domener, programvarelisenser, ssl-sertifikater, osv.;
  • gjenoppretting av sikkerhetskopier relatert til hostingkontoer, etter at sistnevnte er slettet, uavhengig av grunnen som førte til slettingen;
  • tjenester suspendert eller avsluttet som et resultat av brudd på disse vilkårene og betingelsene, uavhengig av om de blir oppdaget direkte av medlemmer av Hostico-teamet eller varslet av en tredjepart;

Det forespurte beløpet vil bli behandlet av Hostico innen maksimalt 15 arbeidsdager inn på kontoen som det ble betalt fra, eller til en annen konto angitt av klienten;
Tilbakebetalingen vil bli bekreftet ved behandlingstidspunktet ved å utstede en korrigerende faktura som representerer ekvivalenten av beløpet som skal refunderes;
Perioden mellom utstedelsen av korreksjonen og den faktiske overføringen av det respektive beløpet til klientens konto er ikke under Hosticos kontroll, da den bestemmes av prosedyrer og tidsperioder for interbankoverføringer;

Fra beløpet som skal refunderes, vil ethvert beløp skyldt av kunden basert på ubetalte proforma-fakturaer utstedt for utførte tjenester bli beholdt.

Endringer i priser

Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på tjenestene som presenteres på nettstedet til enhver tid.
I tilfelle de nye prisene gjelder for eksisterende tjenester til kundene, vil de bli varslet minst 30 kalenderdager før de trer i kraft.
Når det gjelder endring av prisene for bestilling av nye tjenester, er den minimale varslingsperioden minst 7 kalenderdager.
Tjenester som er betalt på forhånd vil ikke bli påvirket av prisendringer som skjer før fornyelsen av disse.
I endringer av priser som også innebærer endringer i konfigurasjonen for de bestilte tjenestene, vil de bli oversatt til de nye konfigurasjonene med respektive priser eller konfigurasjoner så nært som mulig de eksisterende konfigurasjonene.

Betaling Behandling

Avhengig av kundetype, betalingsmåte, dato for transaksjonen og dato for innbetaling kan prosessen for anvendelse involvere en automatisk eller manuell prosess. Med automatisk og manuell behandling mener vi direkte involvering av en Hostico kommersiell operatør i behandlingsprosedyren.
Fakturaene for betalinger gjort med kort vil bli utstedt kun frem til dagen før den siste arbeidsdagen i måneden. Betalinger gjort i dagene etter denne dagen i den samme måneden vil bli tilsvarende fakturaer utstedt i den påfølgende kalender måneden i henhold til deres opptreden på kontoutskriften.
Uansett hvordan betalingene behandles eller datoen for faktura utstedelse, vil de betalte tjenestene bli aktivert så raskt som mulig av Hostico etter bekreftelse av betalingen fra betalingsprosessoren.

Hostico tilbyr muligheten til å lagre kortdata på plattformene til partner betalingsbehandlere.
Dermed kan kunden legge til ett eller flere kort til sin kundekonto når som helst og bruke dem til å betale fakturaer uten å måtte gå gjennom hele betalingsprosessen ved å skrive inn kortdetaljer og deretter bekrefte betalingen.
I tillegg, sammen med den manuelle bruken av det lagrede kortet for fakturaene til kjøpte tjenester, kan det også settes opp for gjentakende betaling av en eller flere tjenester, slik at så snart en faktura utstedes for den tjenesten, vil det nødvendige beløpet for fornyelsen automatisk bli trukket fra det aktuelle kortet.
Ved å aktivere gjentakende betaling gir kunden Hostico rett til å innkreve eller trekke det respektive beløpet som tilsvarer verdien av tjenestefornyelsen som gjentakende betaling har blitt aktivert for.
Gjentakende betalinger innkrevd og behandlet er underlagt de generelle reglene for refusjonspolicy.

Utstedelsen av proforma fakturaer skjer automatisk av Hostico på tidspunktet for fakturering av tjenestene, basert på kontaktopplysningene og faktureringsinformasjonen relatert til tjenesten, data som er fullført og gitt av klienten.
Informasjonen på proforma fakturaen (ufordret faktura) kan kun endres av klienten så lenge den er i proforma-stadiet. Å endre denne informasjonen er ikke lenger mulig etter at betalingen er behandlet og den fysiske fakturaen er utstedt.
For at informasjonen på proforma fakturaen også skal vises på den fysiske fakturaen, må betalerens detaljer fra transaksjonen, data gitt av banken og betalingsbehandleren, samsvare med disse. Ellers vil informasjonen på den fysiske fakturaen bli endret av Hostico slik at den samsvarer med betalerens detaljer.
Det er klientens ansvar å sikre at detaljene som betalingen skal gjøres fra samsvarer med de på proforma fakturaen på tidspunktet for betalingen.
I visse situasjoner, hvis betalerens detaljer avviker fra de på proforma fakturaen, forbeholder Hostico seg retten til å kontakte klienten for avklaring av situasjonen, angående fremleggelse av tilleggsinformasjon for nøyaktig fakturering.
Endring av detaljene på den fysiske fakturaen er mulig med få unntak, før de overføres til det nasjonale E-Faktura systemet, og kun for den gjeldende måneden, før regnskapssituasjonen sendes inn.

Kreditt / Midler

Kunden har muligheten til å sette inn beløp på sin konto i form av kreditt eller midler, som vil bli brukt av kunden til å betale fremtidige fakturaer.
Fakturaen som genereres for å legge til kreditt, vil være underlagt skattereglene som gjelder for kunden, som bestemmer anvendelsen og nivået på MVA-satsen.
Kreditt som legges til kundens konto, vil ikke inkludere den tilsvarende MVA som er betalt, men når kreditt brukes eller anvendes til å betale en faktura, må MVA-en som eksisterer på den, ikke betales.
Bruken og anvendelsen av beløpene vil bli bestemt av kunden og utført manuelt, de vil ikke bli brukt eller anvendt automatisk.
Kreditt kan kun brukes på fakturaer hvis verdien er lik eller større enn fakturaens beløp før MVA-anvendelse. Delbetalinger, spesielt bruk av kreditt til å betale en faktura med en verdi som er høyere enn kredittens verdi, er ikke mulig.
I tilfelle at en eller flere av kundens tjenester har blitt fornyet på forhånd, eller de har konsumerte flere ressurser enn tildelt, forbeholder Hostico seg retten til å bruke disse beløpene til de tilknyttede fakturaene som er generert.
Den finansielle statusen til kreditt/midler er permanent tilgjengelig på kundens konto.
Når kreditt brukes til å betale for visse tjenester, i henhold til gjeldende lovgivning, vil de tilsvarende proforma-fakturaene bli til estimater for tjenesteyting.
Det eneste øyeblikket hvor en skattemessig faktura relatert til kreditt utstedes, er på tidspunktet for genereringen av en faktura for å legge det til.
Det minimumsbeløpet som kan settes inn er €10,00, og maksimumsbeløpet er €1000,00. Også, de totale midlene som er tilgjengelige til enhver tid kan ikke overstige beløpet på €1000,00.

Promosjoner

I tilfelle av tilbud med gratis produkter/tjenester, kan disse kun brukes på Hosticos utstyr og nettverk. I tilfelle av overføring av tjenester til andre tilbydere/registrarer, vil kunden bli belastet beløp som tilsvarer aktiveringen av disse tjenestene. Hostico forbeholder seg retten til å avslutte gyldigheten av et kampanjetilbud når som helst.

Når det gjelder tjenestene som tilbys gratis eller de som er under en aktiv kampanje, gjelder tilbudene vanligvis bare for det første året med bruk, med kravet om at det i det andre året må betales full pris for tjenesten hvis en forlengelse ønskes. Hostico kan unnta enhver tjeneste som de anser som passende fra denne regelen for en ubestemt periode.

Utstedelsen av fakturaer, samt aktiveringen eller reaktiveringen av de relaterte tjenestene, vil bli utført i løpet av arbeidstiden til handelsavdelingen, unntatt for helligdager og lovbestemte fridager.

I tilfelle brudd på de presenterte vilkårene og betingelsene, forbeholder Hostico seg retten til å blokkere refusjoner til kunden.

Rabattkuponger

Promotorkuponger er strukturert i flere kategorier basert på gyldighetsperiode, mulig antall bruk, og lanseringsdato. Denne siden vil vise tilgjengelige promotorkuponger med jevne mellomrom sammen med hostingpakker/tjenester og periodene de gjelder for.

  • Ukentlige kuponger

Hver uke fra mandag til søndag vil en hostingpakke bli tilfeldig valgt for å dra nytte av en kampanjekupong. Beløpet for rabatten og minimum kjøpsperiode vil variere ukentlig, og gir dermed direkte mulighet til å velge den rette pakken til en redusert pris.

  • Flashkuponger

Denne kupongene vil være gyldige i kun 24 timer, men den korte gyldighetsperioden vil bli kompensert av den høyere prosentandelen av rabatten sammenlignet med de andre kupongene.

  • Månedlige kuponger

På grunn av at ikke alle av oss har de nødvendige ressursene til å identifisere kortvarige kuponger, har vi besluttet å tilby kunder tilbud på alle hostingpakker hver måned. Den viktigste faktoren for denne rabatten vil være faktureringsperioden og ikke den valgte pakken.

  • Feriekuponger

Noen høytider fortjener å feires! I den anledningen vil Hostico tilby rabattkuponger på hele utvalget av hosting/nettjenester.

  • Begrensede kuponger

I motsetning til de andre kupongene som ble presentert tidligere, er disse ikke begrenset av tid, men av antall bruk. Hver kupong i denne kategorien kan ikke gjenbrukes når den er brukt opp.

Generelle vilkår for bruk av kampanjekuponger:
  • promosjonskuponger er tilgjengelige for alle enkeltpersoner og juridiske enheter
  • rabatten vil kun bli brukt på nye hostingbestillinger
  • aktiviteten på nettstedet må overholde Hostico Vilkår og Betingelser for Bruk
  • kuponger kan ikke brukes bakover i tid
  • kuponger kan ikke kombineres med andre kuponger eller andre rabatter tilbudt av Hostico eller tredjeparter
  • kuponger gjelder kun for den første kjøpte perioden
  • kupongene gjelder kun for Hostico hostingpakker og private servere
  • tjenestene/produktene som tilbys gratis i den kjøpte hostingpakken, er ikke gjenstand for rabatter
  • kuponger gjelder ikke for oppgradering bestillinger

V. Domener

Når det gjelder forholdet fra perspektivet av domenenavnregistrering/fornyelse, er vårt ansvar begrenset til å tilby tjenesten med å kjøpe/fornye domenenavnet.
Hostico kan ikke og vil ikke verifisere lovligheten av domenenavnregistreringen, den eneste sjekken som utføres av Hostico er tilgjengeligheten av domenet for registrering. Å sjekke det valgte domenenavnet for registrering med hensyn til brudd på visse lover samt brudd på tredjeparts immaterielle rettigheter er kundens ansvar.

Med mindre annet er angitt enten ved å sende inn distinkte data via det respektive bestillingsskjemaet eller ved skriftlig kommunikasjon til Hostico, vil registreringen av domenene skje basert på identifikasjonsdataene som finnes i kundeaccounten. Kunden blir dermed både den rettmessige eieren av de registrerte domenene og juridisk ansvarlig for dem.

Denne nåværende tildelingen av domenet er ikke under påvirkning eller kontroll av Hostico, og kunden kan være trygg på at registreringen/fornyelsen kun fant sted i det øyeblikket denne operasjonen ble bekreftet av oss.
Hostico påtar seg ikke ansvar og gir ingen garanti angående registreringen/fornyelsen av domener.

Domaeneutvidelser administreres av en rekke forskjellige organisasjoner. Hver av disse organisasjonene har sine egne vilkår for registrering, administrasjon og tvisteløsning. For at en registrering/fornyelse skal finne sted på en vellykket måte, må kunden gi den informasjonen og de dokumentene som er forespurt av medlemmene av Hostico-teamet, samt nøye følge deres instruksjoner.
Når domenet er registrert for en forhåndsbestemt periode, tilhører det kunden i form av den valgte tegnrekken. Å endre domenenavn etter registrering eller bekreftelse av overføring er ikke mulig.

De detaljerte kravene for hver utvidelse levert av Hostico kan ses ved å gå til domenivilkår

Betalingen for domenefornyelser må gjøres før forfallsdatoen knyttet til proforma-fakturaen, spesifikt utløpsdatoen, for å unngå situasjoner der domenet ikke lenger kan fornyes. Datoene som vises i beskrivelsen av fakturaen eller i innholdet representerer under ingen omstendigheter fristen og bør ikke betraktes som en betalingsfrist. Informasjonen i beskrivelsen er kun estimater gitt av domeneregistratorer angående deres gyldighet og er inkludert strengt for kundens generelle informasjon.
I tilfelle domenet betales etter forfalls-/utløpsdatoen, fraskriver Hostico seg ethvert ansvar for eventuelle tilleggskostnader pålagt av registratoren for reaktivering/fornyelse av domenet.

Dersom det kontrakterte domenet ikke fornyes på riktig måte og, som et resultat, blir tilgjengelig på markedet og registrert av andre på grunn av en handling eller unnlatelse fra Hostico eller en teknisk feil som kan oppstå, skal ikke Hostico holdes ansvarlig for tapene som brukeren har lidt.

Dersom brukeren lider tap som følge av at domenet er utilgjengelig i en periode eller blir registrert av andre parter, skal erstatningen som gis av Hostico ikke overstige beløpet som opprinnelig ble betalt for domenet, i henhold til verdien som er oppgitt på fakturaen. Funn må kommuniseres til Hostico skriftlig innen 30 dager fra datoen situasjonen ble oppdaget.

Hostico påtar seg ikke ansvar for tilgjengeligheten av domenenavn i tidsintervallet mellom bestilling og faktisk betaling for domeneregistrering. Tjenesten for domeneregistrering opererer globalt på en "førstemann til mølla" basis.

Registrering av et domenenavn gir ikke immunitet i tilfelle innvendinger angående registreringen, reservasjonen eller bruken av det domenenavnet. I tilfelle av en tvist om et domenenavn, vil Hostico sette partene i direkte kontakt for å løse situasjonen på en vennlig måte.
Hvis de to partene ikke oppnår enighet, kan tvisten løses ved å henvende seg til en domstol.
I løpet av den vennlige eller rettslige tvisten vil klienten opprettholde Hosticos uskyld og akseptere at Hostico kan ta alle nødvendige tiltak for å beskytte sine interesser, inkludert, men ikke begrenset til, å blokkere, slette eller overføre domenet.

På grunn av måten Hostico DNS-tjenesten fungerer for delte pakker gjennom DNS-klyngen, kan det ikke være 2 domener med samme navn på Hostico-servere. Denne situasjonen kan utgjøre et problem hvis det finnes en post for et utløpt domene på Hostico DNS-servere, og en tredjepart legger inn en bestilling for å hoste det respektive domenenavnet. I dette tilfellet, for å imøtekomme den innlagte bestillingen, vil Hostico kontakte eieren av det utløpte domenets hosting for å slette sin DNS-post. Hvis klienten ikke svarer på denne forespørselen, forbeholder Hostico seg retten til å slette DNS-posten til domenet fra sine servere. Denne handlingen påvirker ikke på noen måte informasjonen som er lagret angående domenet (nettsted, e-post, databaser).

VI. Ansvar

Hostico kan ikke holdes ansvarlig for skader forårsaket av midlertidig utilgjengelighet av utstyr eller nettverket, uansett årsaken til denne avbruddet.
Denne bestemmelsen inkluderer også skader som følge av forringelse eller tap av data.
Kunden samtykker i å garantere og holde oss skadesløse i forbindelse med eventuelle krav, skader, inkludert, men ikke begrenset til, skader påført tredjepart, som følge av bruken av tjenestene som forårsaker skade på vår kunde.

Hostico forbeholder seg retten til å utføre korte vedlikeholdsoperasjoner (5-10 minutter) når som helst på dagen for å implementere tiltak som har som mål å forbedre egenskapene (ytelse, sikkerhet, pålitelighet, osv.) til de tilbudte tjenestene. Disse operasjonene kan utføres uten forhåndsvarsel til de berørte kundene.

Hostico påtar seg ansvar i tilfelle avbrudd i tjenesteytelsen skyldes intensjonelt eller er et resultat av uaktsomhet fra Hostico-teamet. Kunden erklærer at de forstår og godtar at det totale beløpet for erstatningskrav fra dem av hvilken som helst grunn fra Hostico, og som kan betales av Hostico, på ingen måte og i ingen tilfelle skal overstige det totale beløpet av gebyrene betalt av kunden til leverandøren på den siste fakturaen for tjenestene det kreves erstatning for.

Kunden påtar seg ansvaret for eventuelle skader forårsaket til Hostico direkte eller indirekte, gjennom feil bruk av de leverte tjenestene, og brudd på disse vilkårene og betingelsene. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, juridiske kostnader, advokatsalærer, notaravgifter, og enhver annen utgift.

Hostico tilbyr gjennom sin nettside opplæringer, konfigurasjonseksempler og svar angående ulike aspekter av driften av visse tjenester, applikasjoner, operativsystemer, kontrollpaneler, osv. All informasjon i disse artiklene har blitt testet og ansett som gyldig på tidspunktet for publiseringen, basert på driftsmodene på den tiden, versjonene av applikasjonene tilgjengelig på den tiden, og den eksisterende dokumentasjonen. Hostico garanterer ikke at funksjonaliteten som presenteres eller ønskes oppnådd som et resultat av trinnene beskrevet i artiklene vil være tilgjengelig på et senere tidspunkt, under forskjellige konfigurasjoner, og på andre versjoner av applikasjonene, og påtar seg derfor ikke ansvar for eventuelle skader som måtte oppstå som følge av anvendelsen av informasjonen presentert i artiklene, uavhengig av type.

Kunde konto administrasjonsapplikasjonen for tjenester tilbyr funksjonaliteten for å overføre tjenester som holdes til en annen Hostico kunde konto. Denne overføringen krever tilgang til innehaverens kunde konto, da den kun kan initieres derfra og til e-posten knyttet til kunde kontoen for overføringsbekreftelse. Som et resultat av de pålagte sikkerhetstiltakene, påtar ikke Hostico seg ansvar for overføringene som utføres. Eieren av tjenesten er kunden som har tjenesten i sin konto på tidspunktet for eventuelle forespørsel om informasjon eller handlinger vedrørende den tjenesten.

Hostico er ikke og kan ikke holdes ansvarlig for løsning av feil eller hendelser under inngrep i applikasjonene som brukes i situasjonen der produsentene/leverandørene av disse applikasjonene ikke har en løsning tilgjengelig for å rette opp disse feilene, eller de slutter å tilby teknisk støtte.
Hostico påtar seg ikke ansvar for lisensiering av programvareprodukter som brukes av Kunden, annet enn de som tilbys av Hostico.

VII. Dataintegritet

I tilfelle av delte hostingkontoer og servere som administreres av oss, er vi ansvarlige for serverens sikkerhet, men ikke for applikasjonene installert av kunden.
Hostico påtar seg ikke ansvar for eksisterende sikkerhetsbrudd i kundens applikasjoner og for eventuelle skader forårsaket av deres utnyttelse.
Ansvar i denne forbindelse ligger hos administratoren, nemlig applikasjonsutvikleren.
Hostico påtar seg ikke ansvar for beskyttelsen av personlige elektroniske enheter som brukes til å få tilgang til de kontrakterte kontoene/tjenestene. Det er brukerens ansvar å sikre at både applikasjonene installert/brukt på hostingkontoene og deres egne enheter er oppdatert og sikret.

Kunden vil ha tilgang til kontoer gjennom en kombinasjon av brukernavn og passord. De er ansvarlige for å holde denne informasjonen og andre følsomme detaljer sikre.
Kunden vil bli holdt ansvarlig for misbruk som følge av autorisert eller uautorisert bruk av denne informasjonen. Hvis de blir klar over at en uautorisert tredjepart kjenner denne informasjonen, må de tilbakestille den umiddelbart.

Beskrivelsen av vilkårene under hvilke sikkerhetskopier lages og oppbevares, er tilgjengelig på Hostico backup.
Det må imidlertid bemerkes at vi ikke gir noen garanti for integriteten til sikkerhetskopikopiene, og det er utelukkende eierens ansvar for at det eksisterer en sikkerhetskopi av dataene.

VIII. Støtte / Hjelp

Identifikasjon

Støtten for de tilbys tjenestene er tilgjengelig gjennom metodene og i tidsrammen presentert på kontakt siden uavhengig av hvilken type tjeneste som er kontrahert.

Avhengig av informasjonen og/eller operasjonene som er forespurt, kan Hostico-operatører gå videre med å identifisere kunden som innehaver av tjenestene som er gjenstand for deres forespørsel.
Identifikasjonsmetodene varierer avhengig av kontaktmetoden som brukes av kunden som følger:

  • telefon - forespørsel om informasjon i kundekontoen samt support-PIN
  • chat - logging inn på kundekontoen
  • respektiv e-post og billett - ved å bruke innboksen knyttet til kundekontoen for å sende inn forespørselen

Unnlatelse av å overholde Hosticos forespørsel hindrer identifiseringen av eierrettigheter og vil resultere i manglende evne til å svare på de innsendte forespørslene.

Responsstid

Hostico prøver å gi en responstid på under 60 minutter for forespørsel sendt via e-post eller billett. Imidlertid kan denne tiden påvirkes av kompleksiteten til det faktiske problemet samt antall eksisterende forespørsel på det tidspunktet.
Telefonkommunikasjon, samt gjennom støtteapplikasjonen, selv om det skjer i sanntid, garanterer ikke en umiddelbar løsning på den presenterte situasjonen.

Telefonstøtte

Telefonstøtte kan ikke brukes som en metode for å undersøke eller feilsøke situasjoner i sanntid.
Alle forespørsel som krever en undersøktid lengre enn 5 minutter vil bli henvist til alternative støtter kanaler.

Hostico forbeholder seg retten til å avbryte støtten som gis i forbindelse med en klient i eksepsjonelle tilfeller, som:

  • misbruk av støtteforespørsel
  • uskikkelig språk og oppførsel av noe slag mot Hostico-teammedlemmer

Klasse forespørslene som abusive eller oppførsel som usømmelig, fornærmende er prerogativet til Hostico.
Enhver forespørsel som faller utenfor rammen av assistanse gitt av Hostico innen VPS Managed og Delt Hosting vil bli behandlet gjennom de respektive støttetimene til den Managed Hosting-tjenesten.

Denne forespørslene inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • enhets- og e-postklientkonfigurasjoner
  • assistanse med installerte applikasjoner
  • andre forespørseler utenfor rammen av standard Hostico-support

Kunder som tilbyr Hostico-tjenester til tredjepart er ansvarlige for å administrere de tjenestene som tilbys til den tredjeparten og sikre nødvendig teknisk støtte.
Hostico vil ikke gi teknisk støtte til disse tredjepartene i slike situasjoner i fravær av muligheten til å identifisere og bestemme arten av forholdet mellom Hostico-kunden og tredjeparten.

VPS Hosting

Hosticos ansvar innen VPS-tjenester er begrenset til drift og sikring av Internett-tilkobling for disse tjenestene. Tjenester installert på VPS dekkes ikke av Hostico med mindre den administrerte VPS-tjenesten er kjøpt.
Unntatt for tilbud eller kampanjer der støtte er spesifisert som gratis innen VPS-tjenestene, er støtte ikke inkludert gratis.
Kunder som ønsker å utføre operasjoner utenfor de standard støttetjenestene kan kjøpe støtte timer.
Hostico forbeholder seg retten til å nekte installasjon av nye applikasjoner, tjenester, biblioteker selv innen de kjøpte støtte-/administrasjonstimer.

Administrert VPS

VPS-administrasjonstjenesten er kun tilgjengelig for VPS kjøpt sammen med et kontrollpanel som er tilgjengelig i Hostico-tilbudet.
Innenfor den administrerte tjenesten vil ikke kunden ha tilgang til superbruker-autentiseringslegitimasjon på servernivå.

Administrasjon refererer til og består av tjenestene og applikasjonene som er nødvendige for funksjonen til en standard hostingserver levert av det installerte kontrollpanelet.
Blant disse nevner vi: webserver, e-postserver, databaseserver, kontrollpanel, ftp-server, programmeringsspråk nødvendig for kjøring av klientapplikasjoner.
Eventuelle forespørslere angående installasjon eller konfigurasjon av eksterne tjenester og applikasjoner til disse og kontrollpanelet vil være gjenstand for og håndteres innenfor de kjøpte støttetimene.

Serveradministrasjon av Hostico inkluderer følgende operasjoner:

  • installasjon og konfigurasjon av kontrollpanelet med tilknyttede tjenester
  • installasjon og konfigurasjon av brannmur
  • periodisk oppdatering av installerte tjenester
  • 24/7 overvåkning og intervensjon
  • tjenestenivåoptimaliseringer
  • servernivå automatiseringer
Uadministrert / IaaS

Innehavere av IaaS-tjenester vil motta gratis hjelp kun angående driften av de kjøpte tjenestene og deres sammenkobling på infrastrukturnivå.
VPS-konfigurasjoner, nettverk, ekstern lagring osv. er ikke inkludert i dette.

Overgangen til Managed VPS er kun mulig med kjøp av en ny VPS med det alternativet.
Innehavere av disse tjenestene kan nyte godt av ekstra teknisk støtte kun ved å kjøpe supporttimer.
Kunder med selvstyrte VPS-er vil bli varslet hvis VPS-en identifiseres som infisert eller kompromittert på grunn av aktivitet utført på nettverket eller som et resultat av utløsing av andre indikatorer overvåket av Hostico.
Avhengig av alvorlighetsgraden av situasjonen og aktiviteten til VPS-en, vil ulike tiltak bli iverksatt etter å ha kontaktet kunden, for eksempel: å koble fra tilkoblingen til det offentlige nettverket, stoppe VPS-en, osv.
Kunder er ansvarlige for å identifisere og fjerne kilden til kompromitteringen så vel som verktøyene brukt av angriperne fra VPS-en for å gjenopprette den til drift, og/eller kan velge å kontrahere en ny VPS for å gjenopprette gyldige data de har.
Hvis kunden ikke griper inn, ikke tar ansvar, og den problematiske aktiviteten til VPS-en ikke opphører, forbeholder Hostico seg retten til å suspendere driften på ubestemt tid.

Delt hosting

Kunder av delte hostingpakker drar nytte av 24/7 assistanse angående driften og funksjonaliteten til tjenestene installert på serveren. Forespørslene som gjøres utenfor dette omfanget, kan klassifiseres og tilbys enten innenfor andre Hostico-tjenester eller innenfor de kjøpte støtte timene.
På nivået for den delte serveren vil det ikke bli implementert noen endringer som vil påvirke driften av tjenestene eller serveren for andre kunder på den serveren.
Innehavere av delte hostingtjenester kan velge å kjøpe støtte timer for å utføre operasjoner som ikke er inkludert i den standard støtten.

Administrert Hosting / xCMS

Kunder som trenger hjelp med å utføre ulike operasjoner innen applikasjonene de har installert, kan kontrakte xCMS-tjenesten.
Betingelsene som er definert for Managed Hosting / xCMS-tjenesten gjelder.

Resellertjenester

Som innehavere av delt hostingtjenester, drar kunder med videreselgerpakker nytte av 24/7 støtte angående funksjonaliteten til de tilbudte tjenestene.

Datamigrering

Overføringen av kundedata er en operasjon utført av Hostico-teamet så lenge destinasjonsserveren er en del av Hostico-nettverket og operasjonen ikke faller under andre klausuler i disse vilkårene og betingelsene.

Denne operasjonen medfører ingen kostnad i følgende tilfeller:

  • basert på den initiale bestillingen av en respektiv tjeneste pakke innen Delt Hosting, Reseller, og Administrert VPS tjenester
  • mellom serverne i Hostico-nettverket som et resultat av en oppgraderings-/nedgraderingsoperasjon unntatt for den som er spesifisert i beskrivelsen av disse operasjonene

Operasjonen vil bli belastet i løpet av supporttjenestetiden i følgende tilfeller:

  • overføring til VPS-er under kundeadministrasjon
  • dataoverføringer som er forespurt innen 30 dager etter aktivering av Hostico-tjenesten for kontoer / nettsteder / applikasjoner som er forskjellige fra hovedtjenesten som overføringen gjøres til
  • Dersom dataoverføringen må gjenopptas på grunn av en handling / unnlatelse fra kunden som strider mot Hosticos instruksjoner
  • Enhver operasjon som ikke kan utføres med automatiserte metoder og krever manuell eller tilpasset inngripen.

På grunn av de mange mulige kombinasjonene av innstillinger, både for applikasjonen og for programmeringsspråket, kan vi ikke gi en absolutt garanti og påtar oss ikke ansvar for optimal funksjon av nettstedet/applikasjonen etter en pakkeendring, migrasjon eller kloning av applikasjonen. Hver bruker kan ha sine egne konfigurasjoner, som kan påvirke ytelsen og kompatibiliteten med spesifikke enheter og miljøer. Kunden må sørge for at dataene er migrert som forespurt, og i tilfelle av e-postkontoer er brukeren ansvarlig for å konfigurere/re-konfigurere e-postklientene de bruker.
Hostico kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle driftsfeil eller vanskeligheter med å få tilgang til visse funksjoner som kan oppstå ved migrasjon mellom forskjellige servere, både på nivået av nettstedet/applikasjonen og for e-postkontoene.

Støttetimer

Støttetimer representerer tiden som er avsatt for kundehenvendelser i løpet av en måned. Disse er delt inn i 2 kategorier, nemlig:

  • støttetimer levert som standard innen de kjøpte tjenestene
  • ekstra støtte timer, kjøpt for å utføre oppgaver utenom standard støtte

Den største forskjellen mellom disse er gitt av gyldighetsperioden og muligheten for akkumulering.
De støtte timene som tilbys implicit er kun gyldige for månedlige perioder, og utløper ved slutten av hver betalt hosting måned og kan ikke akkumuleres med de fra neste måned.
Kjøpte støtte timer kan kombineres med andre støtte timer og utløper ikke.
Kjøpet av støtte timer garanterer ikke overtakelse eller løsning av forespørslene som sendes til Hostico-teamet.
Telling av støtte timer på nivået av forespørslene sendt til det tekniske teamet vil bli gjort basert på tiden som er avsatt for problemløsning av Hostico teknisk operatør.
Støtte timer vil bli telt for alle tekniske forespørsel gjort innen VPS Managed tjenester, uavhengig av kontaktmetoden, med telling som skjer for både direkte forespørsel gjort av kontoinnehaveren og for eventuelle tredjeparter som har fått rett til å gjøre tekniske forespørsel.

Ved ikke-standard støtteoperasjoner forstår vi enhver handling som kan utføres direkte av kunden (med eller uten veiledning fra Hosticos supportteam), men av ulike grunner blir det anmodet om at den skal utføres av de tekniske operatørene.

IX. Regler for RESELLER-plan / VPS-plan

Kunden har rett til sine egne kontraktsforhold basert på den nettbaserte tilstedeværelsen som tilbys av Hostico. I dette tilfellet forblir kunden fra vårt perspektiv den primære kontraktspartneren. Kunden er forpliktet til å videreformidle vilkårene og betingelsene som er angitt i dette dokumentet til alle tredjepartene de engasjerer seg med, og å sikre at de forstår, godtar og overholder dem.

I tilfelle av endringer som må gjøres for resellers kunder / VPS-eier, er de forpliktet til å samarbeide. På forespørsel må de gi oss kontaktinformasjonen til sine kunder. Hostico forbeholder seg retten til direkte å be om skriftlig bekreftelse for eventuelle endringer som må gjøres angående resellers kunder / VPS-eier.

Forhandleren / VPS-eieren er ansvarlig for eventuelle brudd på vilkårene og betingelsene gjort av sine egne klienter. Dette inkluderer økonomisk ansvar for eventuelle skader forårsaket som et resultat av disse bruddene.
Forhandleren / VPS-eieren samtykker i å holde Hostico skadesløs fra alle krav som kan oppstå fra tredjepart og andre kontraktsparter av dem.

X. Innholdspolicy

Tjenestene som tilbys av Hostico gir deg friheten til å laste opp, distribuere og bruke applikasjoner for både personlig og kommersiell bruk.
Bruken av ulike applikasjoner gjennom Hosticos tjenester er underlagt vilkårene og betingelsene for disse applikasjonene.

Det er klientens ansvar å identifisere sin egen informasjon samt informasjon som tilhører andre personer, juridiske enheter og andre enheter.
Overholdelse av og etterlevelse av opphavsrett, varemerker og andre typer immaterielle rettigheter er klientens ansvar; derfor samtykker klienten til ikke å publisere innhold som kan krenke tredjeparts rettigheter eller gjeldende lover.

Hostico-utstyret og nettverket kan kun brukes til lovlige formål.
Overføring, lagring eller distribusjon av informasjon, data eller materiell som bryter med gjeldende lovbestemmelser, eller som direkte eller indirekte kan tilrettelegge for brudd på noen lovbestemmelse, er forbudt.

Under ingen omstendigheter og på noen måte vil tjenestene tilbudt av Hostico bli brukt til kommunikasjon om, referanse til eller henvisning til noe av følgende.

  • materialer eller informasjonsinnhold som krenker opphavsrett, varemerkerettigheter, samt eventuelle andre immaterielle rettigheter som tilhører en tredjepart
  • nakenhet, pornografi, enhver bilde eller tekst med seksuelt eller obskønt innhold, uten å overholde de gjeldende lovbestemte vilkårene
  • barnpornografi
  • trusler, misbruk, trakassering, ærekrenkende uttalelser
  • ethvert bilde eller tekst som har til hensikt å oppmuntre til xenofobi;
  • tekst eller materiale av voldsom karakter
  • injurierende, støtende, nedsettende eller ærekrenkende innhold
  • innhold med rasistisk eller diskriminerende karakter
  • innhold som er villedende, falskt, misvisende eller svindel
  • innhold som krenker privatlivet til en tredjepart eller bryter deres lovlige rettigheter
  • vulgært, obscent, uanstendig eller ulovlig innhold
  • virus, trojan hester eller andre lignende
  • piratprogramvare eller programvare som retter seg mot dem som piratkopierer programvare eller deltar i lignende aktiviteter

Kunden samtykker til å svare på Hosticos forespørsel angående klager fra tredjeparter vedrørende innholdet på nettstedet innen 5 dager etter å ha mottatt varslingen via e-post. Hostico er ikke forpliktet til å verifisere eller gjennomgå innholdet publisert av kunder.
Hostico forbeholder seg retten til å fjerne eller endre etter eget skjønn noe kundens innhold som anses å bryte med disse vilkårene med forhåndsvarsel.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kontoen til enhver kunde som bryter med disse bestemmelsene uten noen forhåndsvarsel.

Dersom kunden samler inn/behandler personopplysninger, er det deres ansvar å sikre at denne innsamlingen/behandlingen er i samsvar med gjeldende lovgivning.

XI. Brukspolitikk

Denne policyen er nødvendig for å beskytte kvaliteten på hostingtjenesten.
Vi ønsker å møte kravene fra alle våre kunder ved å tilby kvalitets tjenester, et mål som også kan oppnås med kundens støtte.
Måten kunden bruker tjenestene levert av Hostico på, er nært knyttet til den riktige driften av utstyret og nettverket, noe som gjør det nødvendig å sikre et passende miljø for å tilby hostingfasiliteter.

Vi tillater ikke bruk av programmer som kjører kontinuerlig i bakgrunnen.
Vi tillater ikke skript som kjøres av cron-jobber satt til intervaller kortere enn 5 minutter.
Vi tillater ikke bruk av CGI-skript.

Følgende aktiviteter er forbudt:
  • bruke Hostico-tjenester for opprettelse eller overføring av datavirus, ormer, oversvømmelser, mail bombing, eller delta i denial of service-angrep
  • bruken av skripter for proxy eller IRC, eller typer som FormMail, PhpShell eller andre lignende, inkludert kommersielle skripter som inneholder kjente sikkerhetsproblemer, chatrom, wap-chatter; IRC Egg Drop-boter, torrent-trackere, osv., topp-nettsteder, online spill (unntatt flash-spill)
  • innsamling av personlig informasjon for ulovlige formål
  • uautorisert tilgang til data, systemer eller nettverk (fiske, spoofing, proxy, hacking, sniffing, osv.), inkludert ethvert forsøk på å utforske, skanne eller teste sårbarheten til systemet eller nettverket eller å skape sikkerhetsbrudd uten autorisasjon fra eieren av nettverket eller systemet
  • enhver inngrep på tjenesten som tilbys til en bruker, på en server eller nettverk som: mail bombing, flooding, bevisste handlinger for å overbelaste systemet
  • TCP-IP pakke spoofing
  • å laste opp infiserte, korrupte filer eller annen programvare eller lignende applikasjoner som kan skade en tredjepart
  • å begrense eller hindre andre brukere fra å bruke Hostico-tjenester
  • å samle inn eller innhente informasjon eller e-postadresser fra tredjeparter uten deres samtykke

Enhver forsøk på å skade servere eller kunder er strengt forbudt. Enhver aktivitet som påvirker den korrekte funksjonen av serveren vil bli ansett som misbruk og vil bli betraktet som et forsøk på å skade andre plasserte kunder.
Enhver skript som utgjør en potensiell sikkerhetsrisiko eller kan påvirke ytelsen til serverne eller sikkerheten til nettverket vil automatisk bli stengt eller fjernet uten forvarsel.

Hostico forbeholder seg retten til å handle raskt for å fjerne, blokkere eller tilbakestille tilgang til enhver konto, applikasjon, aktivitet eller informasjon som ved sin natur kan påvirke driften av det respektive utstyret i Hostico-nettverket eller kan skade rettighetene til en tredjepart.

Post

For å sikre riktig funksjon av elektronisk meldingsutveksling, må følgende bestemmelser tas i betraktning av kunden.
I henhold til lovgivningen er det forbudt å gjennomføre kommersielle kommunikasjoner via elektronisk post, med mindre mottakeren uttrykkelig har gitt sitt forhåndssamtykke til å motta slike kommunikasjoner.

E-postlister / Nyhetsbrev

Postlister kan drives under betingelser der enkeltpersoner gir sitt eksplisitte samtykke i denne forbindelse, et samtykke som må registreres av listeoperatøren og oppbevares i hele livssyklusen til postlisten.
Hostico krever at enhver kommersiell e-post eller som en del av en postliste inkluderer enkle og synlige "dobbel opt-in/dobbel opt-out" alternativer.
Sending av masseeposter bruker serverressurser, og denne handlingen påvirker kvaliteten på tjenestene mottatt av kunden negativt; derfor har vi noen anbefalinger i denne forbindelse:

  • sending bør gjøres tidlig om morgenen (før 09:00) eller om kvelden etter 22:00
  • sending bør begrenses til noen dusin e-poster/minutt

Manglende overholdelse av disse anbefalingene kan føre til:

  • e-postserverens overbelastning på grunn av et veldig høyt volum av forespørseler, som noen ganger resulterer i at e-postserveren blir blokkert
  • svartelisting av IP-adressen som sendingen gjøres fra i flere spam-lister, med konsekvenser for alle kunder som hoster applikasjoner på den aktuelle serveren
  • svært lav rangering når det gjelder e-posttjenester som Yahoo, Gmail osv.
  • stort forsinkelse i e-postoverføring
  • levering til andre e-postservere kan bli umulig
  • som påvirker alle kunder som er koblet til nettet på grunn av feilaktig funksjon av serverne.

Hostico setter ingen begrensninger for antall e-poster som kan sendes per time, men overvåker SMTP-trafikken og forbeholder seg retten til å gripe inn, inkludert å slette sendte meldinger og kontakte kunden dersom vi mener at en viss sending ikke passer innenfor volumet av den kjøpte tjenestepakken eller skader serverens funksjon.
Hvis kunden har en e-postliste, anbefales det å kontakte Hostico for å etablere gode sendingpraksiser og for å passe inn i en optimal tjenestepakke.

Grensen for en vedlagt fil er 25MB. Det maksimale antallet av mottakere for en melding er 25.

Vi anbefaler ikke / tillater sending til et større antall CC/BCC-mottakere fordi hvis en enkelt adresse blant mottakerne er feil/ikke-funksjonell, vil hele meldingen forbli blokkert på serveren.
For å forhindre eventuelle negative effekter på funksjonen til tjenestene, forbeholder Hostico seg retten til å begrense visse parametere for e-posttjenesten som tilbys kunder når som helst.

Anti Spam-policy

Sending of unsolicited commercial messages (SPAM) for promoting any site using our servers or through third-party servers to promote any site or application hosted on the Hostico network vil resultere i suspensjon eller avbestilling av kundens hostingkonto, uten forhåndsvarsel.

Hostico tillater ikke bruk av sine tjenester direkte eller indirekte for sending, overføring, håndtering eller levering av e-postmeldinger:

  • uønsket (spam) i strid med gjeldende lover på dette området
  • til e-postadresser innhentet gjennom høstingsmetoder
  • til adresser som er ufullstendige eller unøyaktige
  • som ikke overholder bransjens beste praksis
  • til kjøpte, leide eller lånte lister
  • til lister som vil generere et høyt antall SPAM-klager
  • til adresser som vil føre til at IP-en blir oppført på svartelister
  • som bruker eller inneholder falske overskrifter
  • som bruker eller inneholder ikke-eksisterende domenenavn
  • som skjuler eller prøver å komplisere oppdagelsen av opprinnelsespunktet for overføringen
  • som bruker andre villedende adresseringsmetoder
  • som bruker domenenavnet til en tredjepart uten deres samtykke
  • sendt gjennom en tredjepartsserver uten deres samtykke
  • som inneholder falsk eller villedende informasjon

Kunden forplikter seg til å svare på Hosticos forespørsel angående klager fra tredjepart om deres aktiviteter innen 5 dager fra varslingen.
Hostico forbeholder seg retten til når som helst å be om bevis på samtykket gitt av abonnenten til listeoperatøren angående sending av meldinger.
Hostico forbeholder seg retten til å be listeoperatøren om metodene for abonnement/avmelding presentert for abonnentene.
Hostico forbeholder seg retten til å suspendere kontoaktiviteten hvis disse bestemmelsene ikke overholdes.

E-post sending / mottak

Hostico kan ikke garantere levering av e-poster sendt fra utstyret og nettverket deres til mottakernes innboks.
Hostico kan heller ikke garantere levering av e-poster uavhengig av avsender/mottakers plassering (intern/ekstern til Hostico-nettverket).

Sending og mottak av en e-post kan bli påvirket av flere interne eller eksterne faktorer, blant hvilke vi nevner:

  • postkasser uten tilgjengelig plass som ikke lenger kan motta meldinger
  • Sender IP-er inkludert i ulike svartelister hvis tilkobling til destinasjonens e-postserver er blokkert
  • feil angående sending/mottak av e-postservere
  • feil i det interne/eksterne nettverksnivået
  • e-postservere med aggressive spamfiltre
  • e-postinnhold ansett som spam av avsender/mottakerserver
  • vedlegg som overstiger størrelsesgrensene akseptert av avsender/mottakers e-postserver
  • midlertidige avvisninger av e-postmeldinger på grunn av grålistepolitikker
  • osv.
Dedikert IP

Statusen for dedikerte IP-er som er tildelt kunder, sjekkes på forhånd før den faktiske tildelingen.
Verifiseringen inkluderer, men er ikke begrenset til: status for IP-en i ulike svartelister, dens omdømme, osv.
Derfor vil enhver påfølgende endring av IP-en kun bli gjort av veldokumenterte årsaker. Forespørselen om å endre en IP kan avvises eller belastes hvis handlingene utført av kunden har påvirket statusen eller omdømmet til IP-en.
Endring av den dedikerte IP-en vil medføre et engangsgebyr på 10€

Tjenestene for dedikerte IP-adresser inkluderer en enkelt dedikert IP som vil bli tildelt alle domener, underdomener og kontoer som kjører under den tjenesten. I tilfelle man ønsker å skille noen domener, underdomener og kontoer til andre dedikerte IP-adresser, er et separat kjøp av disse nødvendig.
Tildelingen av IPv6 (der det er mulig) skjer parallelt med tildelingen av IPv4 fordi de ikke utelukker hverandre. Den leverte tjenesten vil fungere samtidig på både IPv4 og IPv6. På kundens forespørsel kan IPv6-adressen fjernes.

XII. Ressurser

Hver delt hostingkonto har sine egne ressurser basert på typen pakke som er kjøpt. Den detaljerte listen over disse ressursene kan sees ved å gå til siden ressursbruk
Alle kontoene overvåkes for å spore ressursforbruket deres.
Hostico forbeholder seg retten til å kontakte kunden for oppgradering av den nåværende pakken eller med forslag til forbedring av ytelsen hvis en eller alle ressursene til den delte hostingkontoen ofte brukes til sin maksimale kapasitet.

Filer som er større enn 500 MB kan ikke lagres på delte hostingkontoer, unntatt for sikkerhetskopiering av kontoen.
Hostico-tjenester kan ikke brukes til lydstrømming, video, fildeling eller bildedeling.
Bruken av våre servere som lagring (f.eks. filmer, mp3, bilder, arkiver, programvarepakker osv.) er også forbudt.

Hostico forbeholder seg retten til å suspendere applikasjoner eller kontoer hvis aktivitet hindrer eller på noen måte påvirker den riktige funksjonen til serveren uten forvarsel.

Reseller-planen tillater opprettelse/legging til av opptil 10 hostingkontoer gratis, inkludert resellerens egen konto. Kunder som ønsker å opprette/legge til et større antall kontoer har muligheten til å kjøpe begrensninger over de standardene.
Når det gjelder VPS-er administrert av Hostico, kan lisensen til kontrollpanelet installert på VPS-en pålegge en begrensning på antall kontoer og/eller domener som kan opprettes under den spesifikke lisensen. Denne begrensningen kan endres og/eller fjernes når som helst ved å utføre en nedgradering/oppgradering av den tilsvarende lisensen for kontrollpanelet.

Plassen som tilbys av VPS-pakkene representerer den totale verdien tildelt serveren, men ikke verdien som kunden vil dra nytte av direkte for sine data (webfiler, databaser, e-poster).
Av den totale tildelte plassen vil en del bli okkupert / brukt av operativsystemet installert på VPS samt av et eventuelt kontrollpanel. Den tilgjengelige plassen direkte for kundens data vil være mindre.
En del av denne plassen må også alltid være tilgjengelig for muligheten til å oppdatere operativsystemet og andre applikasjoner installert på det.
Innehavere av VPS-er administrert av Hostico vil bli automatisk varslet når ressursene som er tilgjengelige på VPS begynner å nærme seg et kritisk nivå, slik at de kan ta nødvendige tiltak.
I tilfelle kunden ikke tar noen tiltak for å øke den tilgjengelige lagringsplassen, og denne faller under 1%, det vil si 1GB, forbeholder Hostico seg retten til å suspendere driften av VPS-en for å beskytte mot korrupsjon av informasjonene som er lagret på den.

For presentasjonen av den utvidede kapasiteten av tjenestene som tilbys, kan ord som "Ubegrenset" og/eller "Uten begrensninger" i noen situasjoner brukes for å beskrive disse.
Disse ordene refererer til muligheten for å bruke en høy mengde ressurser og ikke muligheten for en ubegrenset bruk av disse ressursene, mer presist uten eksistensen av en øvre grense tilknyttet.
Disse grensene i de ressursene som kan opprettes eller legges til (e-postbokser, subdomener, parkert domener, fullføre domener, osv.) er fastsatt til tallet (mengden) 999.
Når det gjelder grensen for månedlig trafikk, er den bestemt av båndbredden som er tildelt den kontrakterte tjenesten, med en konstant hastighet på XMb/s (båndbredde/sekund) der det ikke er mulig å overskride en trafikk på X*S/Måned (båndbredde/sekund * antall sekunder tilsvarende måneden).

Ressursbruk
Delt VPS

I VPS-er med delte ressurser er det forbudt å bruke dem på maks nivå konstant.
Hostico vil overvåke ressursforbruket og varsle kunden i de tilfellene der forbruket overstiger følgende terskler:

  • CPU 100% i mer enn 30 minutter

Klienten vil ha muligheten til enten å identifisere og løse oppståtte situasjoner, eller å migrere til en dedikert VPS. Hostico forbeholder seg retten til å suspendere driften av VPS-en hvis prosessene påvirker den normale driften av andre VPS-er på noden, eller ved ignorering av flere varsler sendt i denne forbindelse.

Dedicert VPS

Ressursene som er tildelt for disse typene VPS-er er 100% dedikerte.
Deres bruk kan derfor gjøres på maks nivå i lengre perioder.

XIII. Gyldighet

Dette dokumentet er gyldig for en ubestemt periode.
Hostico forbeholder seg retten til å gjøre endringer i dette dokumentet, derfor oppfordres kunder til å konsultere det med jevne mellomrom.
Endringer gjort i dette dokumentet er tilgjengelige på følgende adresse: Oppdaterte vilkår
I tilfelle av større endringer vil kundene bli varslet via e-post.
Hvis du har ytterligere spørsmål, vennligst kontakt oss.

Siste oppdatering 01.10.2024