
Innhold
I. Generelt
II. Applikasjonsadministrasjon
III. Varighet
IV. Funksjonelle endringer, samt utseendet på applikasjonen/nettsiden
V. Kostnader
VI. Assistanse / Støtte
VII. Tilgjengelighet
VIII. Begrensning av administrasjonen
IX. Begrensning av ansvar
X. Utviklingstjenester
XI. Finans
I. Generelt
Håndteringen av applikasjonene som tilbys på tjenestepresentasjonssiden vil bli gjort i samsvar med disse vilkårene og betingelsene.
II. Applikasjonsadministrasjon
Kunden samtykker til å delegere tilgang til de administrative rettighetene til Hostico, som vil være den eneste innehaveren av disse rettighetene i løpet av tjenesten.
Vi anbefaler denne praksisen for å eliminere muligheten for å utføre feilkonfigurasjoner, spesifikt installasjon/avinstallasjon/oppdatering av problematiske utvidelser/temaer.
Vi vil oppdatere utvidelsen/temaet/applikasjonen kort tid etter at en offisiell oppdatering blir tilgjengelig, unntatt for hastende sikkerhetsoppdateringer som vil bli anvendt så snart de blir tilgjengelige, selv i løpet av dagen hvis nødvendig. Oppdatering av utvidelsene, temaet og applikasjonen vil skje maksimalt to ganger i måneden. Vi begrenser antallet oppdateringer for bedre gruppering og vurdering av deres kompatibilitet med de andre komponentene som utgjør applikasjonen.
Vi vil strebe etter å unngå å forstyrre funksjonaliteten til nettstedet ved å utføre vedlikeholdsarbeid i isolerte miljøer (staging eller kloner), som deretter vil bli kopiert inn i produksjonsmiljøet.
Vi kan ikke garantere en fullstendig fravær av ubehagelige hendelser. Oppdateringen av utvidelsene/temaene kjøpt av kunden og som kun er tilgjengelige for dem, vil kun bli utført etter at de respektive utvidelsene/temaene er levert.
III. Varighet
Den innledende prosessen med optimalisering og sikring av applikasjonen varierer mellom 5-15 arbeidsdager, fra det øyeblikket applikasjonen/nettsiden tas over av xCMS-teamet.
I løpet av denne perioden kan klienten bli kontaktet for å gi informasjon om funksjonaliteten/designen av applikasjonen.
IV. Funksjonelle endringer, samt utseendet til applikasjonen/nettstedet
Under optimalisering og sikkerhetsprosess kan det bli nødvendig å fjerne/erstatte visse utvidelser eller temaer.
Dette behovet vil bli kommunisert, og avgjørelsen vil tilhøre klienten. Det er klart at optimalisering og sikkerhetsprosess vil bli begrenset av opprettholdelse av visse utvidelser/temaer.
V. Kostnader
Det innledende gebyret, nemlig engangskostnaden for tjenesten, er 200€ i løpet av den innledende prosessen hvor alle trinn inkludert i tjenesten blir implementert.
Den månedlige abonnementsavgiften for kunder som velger administrasjon og overvåking av applikasjonen er 25€.
I tillegg, avhengig av applikasjonen som kjører og dens behov, kan vi anbefale kjøp av tillegg eller premium-temaer.
Alle kostnader for å skaffe disse tilleggene eller temaene vil bli båret av kunden.
Utviklingstjenester vil bli belastet innenfor assistansetimene.
VI. Assistanse / Support
På grunn av de mange situasjonene som kan oppstå og som vi ikke kan forutse, med tanke på det store antallet temaer og utvidelser som brukes for hver applikasjon, vil støtte for å håndtere dem kun bli gitt gjennom billettsystemet og kun i tidsrommet 08:00 - 16:00 mandag til fredag.
Vi forutsetter at personen som ber om hjelp med visse aspekter av applikasjonen har grunnleggende kunnskap om teknologien relatert til applikasjonen og de tjenestene som tilbys. Vi forbeholder oss retten til å begrense nivået av assistanse som tilbys i fravær av denne kunnskapen.
Assistanse vil bli gitt på en beste anstrengelse-basis - det er umulig å være klar over alle tilgjengelige utvidelser/temaer, inkompatibiliteter, sårbarheter og situasjoner som deres installasjon kan skape.
Som et resultat av tjenestene som tilbys på xCMS-siden, vil vi svare på følgende forespørselene angående applikasjonsadministrasjon innen en grense på 2 timer (ikke-overførbare) per måned:
- feilretting av utvidelser/temaer/applikasjoner
- applikasjonsoptimaliseringer (lastetid, hurtigbufring, osv)
- konflikter mellom utvidelser/temaer
- installering av utvidelse
Vi vil ikke tilby tjenester for:
- design/gjen-design/styling/branding
- SEO optimalisering / rådgivning
- utvikling av tema/utvidelser
- integrasjon av tredjepartsapplikasjoner (enhver som ikke ble bygget for bruk på den respektive plattformen)
Hvis det er usikkerheter angående klassifiseringen av behov eller nødvendigheter, kan du kontakte den relevante avdelingen for tjenesten for avklaring.
VII. Tilgjengelighet
Tjenesten er bare tilgjengelig innen Hostico hostingpakker.
Aksept av nettsteder i denne tjenesten vil være basert utelukkende på vilkårene og betingelsene som er presentert.
Vi forbeholder oss retten til å avvise ethvert nettsted av grunner vi anser som gyldige.
VIII. Begrensning av administrasjon
Administrasjonen vil være begrenset kun til tjenestene og applikasjonene som er beskrevet og henholdsvis inkludert på xCMS-siden.
Legge til/modifisere/erstatte tekst/produkter/bilder eller annet innhold samt validere/registrere/godkjenne brukere, bestillinger, kommentarer eller noen annen tjeneste, henholdsvis type tjeneste av denne typen eller lignende, er ikke inkludert i denne tjenesten.
Suksessen med optimalisering og sikkerhetsoperasjoner avhenger også av nivået av tilpasning som er brukt på applikasjonen på kode- eller databasnivå.
I tilfelle av sterkt tilpassede applikasjoner forbeholder vi oss retten til å kategorisere utførelsen av operasjoner som utviklingsoppgaver.
IX. Ansvarsbegrensning
Kunden erkjenner at vi ikke påtar oss ansvar for utførelsen av administrative operasjoner som installasjon/avinstallasjon/oppdatering av utvidelser/temaer samt enkelte innstillinger gjort på applikasjonen av dem. Disse operasjonene kan medføre uønskede endringer i visning, funksjonalitet, ytelse og sikkerhet til applikasjonen. Vi anbefaler at man før installasjon/fjerning/modifisering/oppdatering av en utvidelse/tema tar kontakt med oss for å analysere bivirkningene. I tilfelle det er behov for å gjenopprette den tidligere tilstanden til applikasjonen som følge av endringer gjort av brukeren, forbeholder vi oss retten til å utføre operasjonen kun innenfor støttetimene.
- Vi garanterer ikke en bestemt PageSpeed-score eller en bestemt innlastingstid - nettstedet vil bli optimalisert på den beste mulige måten, med tanke på applikasjonen og de installerte/brukte utvidelsene/temaene.
- Vi garanterer ikke optimalisering av applikasjonen for alle tilgjengelige enheter, noen ganger kan installerte temaer/utvidelser påvirke funksjonaliteten, samt visningen av nettstedet på visse enheter.
- Vi kan ikke garantere en vellykket fullført oppdatering. Vellykketheten av en oppdatering avhenger av flere faktorer, inkludert nivået av tilpasning av applikasjonen og versjonen av applikasjonen som brukes.
- Oppdateringer mellom versjoner med store strukturelle og funksjonelle forskjeller av den samme komponenten (applikasjon, utvidelse, tema, osv.) vil bli gjenstand for en separat kostnads- og tidsanalyse. Kunden vil bli informert om dette, og den videre gjennomføringen av prosessen vil være betinget av hans samtykke og bekreftelse.
- Hva vi derimot kan garantere, er at hvis oppdateringen ikke fullføres vellykket, vil vi gjenopprette den originale versjonen av siden. Vi tar alltid sikkerhetskopier før vi utfører denne prosessen.
- Vi kan ikke garantere vanntett sikkerhet. Det er sannsynligvis ureporterte sårbarheter som kan føre til utnyttelse av applikasjoner/nettsteder. Vi vil implementere både spesifikke og generelle sikkerhetstiltak. Imidlertid vil det alltid være en mulighet for kompromittering av applikasjonen/nettstedet.
- Beskytter mot visse typer DDoS-angrep skjer på server/nettverksnivå.
- I tilfelle av et sikkerhetsbrudd kan vi ikke garantere gjenoppretting av nettsiden. Ofte skader angriperne nettsiden irreversibelt, og den eneste løsningen er å bygge den opp igjen. I slike tilfeller er alt vi kan gjøre å hjelpe deg med å gjenopprette så mye data som mulig.
- Dersom kunden insisterer på å jobbe med en spesifikk utvidelse, tema, applikasjon eller versjon av dem som vi har presentert som problematisk, påtar kunden seg ansvaret for ytelses- eller sikkerhetshendelser forårsaket av det.
- I ingen tilfelle vil vi bli holdt ansvarlig for eventuelle skader (inkludert, men ikke begrenset til, tap av data eller fortjeneste, direkte eller indirekte som følge av driftsavbrudd på nettstedet/applikasjonen) som følge av gjennomføringen av de presenterte operasjonene.
- Vi forbeholder oss retten til å avbryte leveringen av denne tjenesten når som helst under samarbeidet, og tilbakebetaling av penger i denne situasjonen vil skje i henhold til vilkårene presentert i finansseksjonen i dette dokumentet.
- Vi jobber ikke med piratkopierte utvidelser eller temaer.
- Ved utførelsen av administrative operasjoner som direkte eller indirekte påvirker tiltakene som er iverksatt for å sikre og optimalisere nettstedet/applikasjonen, operasjoner utført av eksterne personer til Hostico, forbeholder vi oss retten til å kreve kjøp av støttetimer for å gjennoppta alle operasjoner med analyse av ytelse / sikkerhet til nettstedet.
- Sikkerheten og ytelsen til en applikasjon som kjører i et delt miljø, er direkte knyttet til sikkerheten og ressursforbruket til de applikasjonene den sameksisterer med. I disse sameksistenssituasjonene påtar vi oss ikke ansvaret for sikkerheten og ytelsen til applikasjonen, og det anbefales å kjøre applikasjonen i et dedikert isolert miljø.
- Vi påtar oss ikke ansvar i tilfelle applikasjonen/nettsiden kompromitteres på grunn av en utvidelse eller et tema for hvilket den oppdaterte versjonen ikke er blitt levert av kunden i situasjoner der kun kunden har tilgang til å laste ned den nye versjonen. I dette tilfellet kan situasjonen løses enten ved å gjenopprette en ren sikkerhetskopi hvis den eksisterer, en handling som vil bli utført gratis, eller ved å skanne og rense applikasjonen, en operasjon som vil bli utført mot en kostnad innen supporttimene.
X. Tjenester for utvikling
Modifikasjon eller skriving av kodelinjer uavhengig av type (HTML, CSS, JS, PHP, SQL, osv.) klassifiseres som en utviklingstjeneste og vil bli belastet innen supporttimene.
Hostico forbeholder seg retten til å avslå utviklingsforespørselene.
Grensesnittet til nettstedet er ikke en del av vårt ansvar - hvis installasjonen/avinstallasjonen av en utvidelse skader utseendet til nettstedet, eller hvis endringen av temaet fører til feilfunksjon, ikke-visning eller feil visning av noen elementer, faller løsningene av disse situasjonene inn under kategorien webutvikling og vil bli belastet deretter.
Oppdatering av utvidelser, temaer, applikasjoner som har gjennomgått endringer på kode- eller databasnivå, faller inn under kategorien utviklingstjenester i tilfeller der oppdateringen ikke kan gjøres uten behov for å gjenopprette/modifisere/oppdatere disse endringene.
XI. Økonomi
General
- Prisene som gjelder for denne tjenesten vises ved bestilling av en Hostico hostingpakke.
- Installasjonsgebyret er separat og inkluderer ikke kostnaden for den første månedens abonnement.
- De administrerte hostingtjenestene har et initialt oppstartsgebyr som inkluderer alle tjenester xCMS
- Etter denne installasjonsavgiften vil abonnementet bli betalt for en periode som tilsvarer den valgte hostingpakken.
- Hvis utviklingstjenester skal leveres, vil de bli fakturert separat for hver oppgave innen supporttimene
- Tjenesten kjøpes med en hostingpakke og aktiveres på det respektive domenet eller applikasjonen.
- Tjenesten kan ikke overføres til et annet domene eller en annen applikasjon, bortsett fra i tilfeller der det kun er snakk om å endre domenenavnet, der den administrerte applikasjonen beholder sin tilstand.
- I tilfelle av nettsteder/applikasjoner som er sterkt infisert, forbeholder Hostico seg retten til å be om desinfeksjonsbehandling innen supporttiden.
- Enhver gjenabonnemang til denne tjenesten som følge av avbrudd på grunn av endring av hostingleverandør, opphør av bruk av tjenesten, manglende betaling, eller annen grunn som Hostico anser som gyldig, vil kreve betaling av installasjonsgebyret
Refusjoner
Denne tjenesten er ikke dekket av 30-dagers pengene tilbake-garanti.
Det innledende oppsettsgebyret sammen med abonnementet for den første måneden vil kun bli refundert hvis refusjonsforespørselen sendes inn før den faktiske verifiseringen av nettstedet/applikasjonen begynner.
Refusjoner vil kun bli gjort for beløp betalt på forhånd og kun for hele resterende måneder betalt.
Sist oppdatert: 03.07.2024