
Innhold
I. Hva er administrert hosting?
II. Administrert hosting vs Standard hosting
III. Trenger du administrert hosting?
IV. Hvordan skiller Hostico seg fra andre leverandører av administrert hosting?
V. Applikasjonsoverføring
VI. Integritetskontroll
VII. Stresstest
VIII. Sikkerhetsanalyse
IX. Frontend-analyse og optimalisering
X. Analyse av aktive temaer/utvidelser
XI. Analyse og optimalisering av database
XII. Applikasjonsoptimalisering
XIII. Kobling av tilknyttede tjenester
XIV. Kobling av CDN-nettside
XV. Uptime-overvåking
XVI. Ytelseskontroll
XVII. Integritets-/sikkerhetsanalyse
XVIII. Administrasjon
I. Hva er administrert hosting?
Anskaffelse av en hostingpakke og installasjon av en applikasjon er ikke lenger vanskelig eller krever høyt nivå av kunnskaper.
Det kan imidlertid ikke sies det samme om den påfølgende administrasjonen av applikasjonen, det vil si nettsiden installert på den aktuelle hostingtjenesten.
I tillegg til de synlige og konkrete aspektene en nettstedseier håndterer, som nettstedinnhold, markedsføring, grafisk grensesnitt, sosiale medier osv., må de tekniske aspektene ved applikasjonen, som sikkerhet, optimalisering, oppdatering, overvåking osv., tas i betraktning.
Både den synlige delen for kundene/eieren (frontend) og den bakre delen (backend) krever direkte, aktiv og kontinuerlig involvering for å fungere godt. Denne involveringen krever tid, energi og ressurser, selv om man har kunnskapene som kreves for å utføre disse oppgavene.
Administrert hosting innebærer å ta over disse ansvarsområdene, og sikre både riktig funksjon av hostingtjenestene og riktig funksjon av klientens applikasjon.
II. Administrert hosting vs Standard hosting
På standard hosting vil du dra nytte av plassen som tilbys av det kjøpte hostingpakken og ressursene tildelt denne. Ansvarsområdet for installasjon og administrasjon av applikasjonen ligger hos kunden.
Ved administrert hosting er ansvaret for å sikre, optimalisere, oppdatere og overvåke applikasjonen/nettstedet hos hostingleverandøren, som påtar seg kompleksiteten av applikasjonsadministrasjonen, mens kunden har friheten og roen til å fokusere på å skape en unik digital opplevelse.
III. Trenger du administrert hosting?
Det vil være tilrådelig å velge administrert hosting hvis:
- du har ikke den nødvendige kunnskapen til å administrere applikasjonen/nettstedet
- du har ikke nødvendig tid til å administrere applikasjonen/nettstedet
- du har ikke råd til at siden bliver kompromitteret på grund af, at den ikke bliver opdateret/ikke er sikret
- du vil ikke miste besøkende/kunder på grunn av en treg nettstedlaster
IV. Hva skiller Hostico fra andre leverandører av administrert hosting?
Selv om det finnes selskaper som tilbyr hostingpakker som i navnet sitt inneholder navn på visse applikasjoner, inkluderer de imidlertid ikke administrasjonen av disse.
Tjenesten for administrert hosting er en tilleggs tjeneste til de som allerede tilbys av Hostico, slik at grunnene som er oppgitt her, også gjelder for denne tjenesten.
Hastighet, pålitelighet, ytelse og den støtten som tilbys er grunner til å migrere nettstedet ditt til Hostico.
I fullføringen av den administrerte hostingtjenesten, i tillegg til optimaliseringene gjort av applikasjonen, tilbyr vi også tilknyttede løsninger på servernivå som Memcached, Redis, ElasticSearch, Nginx.
Disse vil ta en del av stresset som applikasjonen utsettes for og vil forbedre ytelsen.
Tjenestene vi tilbyr som en del av den administrerte hostingpakken, i tillegg til fordelene som implisitt tilbys av en Hostico hostingpakke, er:
V. Overføring av applikasjon
Gratis tjeneste tilbudt for alle Hostico hostingpakker:
- fil- og databasedoverføring
- omkonfigurere applikasjonen for å få den til å fungere på våre servere
- overføring av postkasser sammen med innholdet deres
VI. Integritetskontroll
Før vi utfører noen operasjoner, vil vi sjekke integriteten til applikasjonen. Hvis den er kompromittert, er enhver annen test etter dette irrelevant, og vi vil først fokusere på å gjenopprette applikasjonens integritet.
Skanning av filer/databasen for mulige korrupte/influensede filer og/eller uønskede oppføringer.
VII. Belastningstest
Vi vil sjekke det omtrentlige antallet samtidige tilkoblinger som applikasjonen støtter med de tildelte ressursene før og etter optimaliseringen.
VIII. Sikkerhetsanalyse
Det forsøkes å avdekke sikkerhetsproblemer og potensielle sårbarheter som kan føre til kompromittering av nettstedet. Deretter implementeres sikkerhetstiltak for å styrke applikasjonen.
Sjekk av applikasjonens sårbarheter, installerte tillegg og temaer.
Sjekk av nettstedet i eksterne databaser angående tilstanden og omdømmet.
IX. Analyse og optimalisering av frontend
Kontrollering av frontend-optimaliseringen av applikasjonen/nettstedet i henhold til standardene satt av Google/Yslow og optimalisering, henholdsvis korrelere applikasjonen med disse, for å oppnå en lavere lastetid.
X. Analyse av aktive temaer/utvidelser
Sjekker deres drift, belastningsnivå, mulige inkompatibiliteter, sårbarheter, osv.
XI. Analyse og optimalisering av database
Lastnivået til databasen med viktig informasjon lagret av hver enkelt applikasjon blir sjekket, samt SQL-spørringene som kjøres av applikasjonen, for å optimalisere de tilsvarende SQL-tabellene.
XII. Applikasjonsoptimalisering
Implementering av tiltak som har som mål å redusere ressursforbruket til applikasjonen uten å påvirke dens riktig funksjonalitet.
XIII. Tilkobling av tilknyttede tjenester
Avhengig av applikasjonen som brukes og tiltakene som må iverksettes for bedre ytelse, vil den bli koblet til tjenestene installert på serveren for å ta en del av ressursforbruket som applikasjonen genererer og redusere responstiden.
XIV. Tilkobling av CDN-nettsted
For å forbedre lastetiden til nettstedet fra forskjellige steder rundt om i verden, kobler vi nettstedet til et globalt CDN-nettverk for å sikre så rask lastetid som mulig. En riktig konfigurert CDN kan også beskytte nettsteder mot DDOS (Distributed Denial-of-Service) angrep, og redusere deres innvirkning på driften av prosjekter.
XV. Oppetidsovervåking
Vi sjekker driften av nettstedet med jevne mellomrom, noe som betyr at responstiden vår er nesten umiddelbar for eventuelle nedetid som kan oppstå. Hostico-teamet blir umiddelbart varslet om avbruddet, og verifisering og eliminering av årsaken til avbruddet blir iverksatt så snart som mulig.
XVI. Ytelseskontroll
Vi analyserer nettstedets ytelse for å identifisere mulige uforutsette situasjoner, forbedre dem samt implementere nye tilgjengelige metoder for å øke funksjonaliteten.
XVI. Analyse Integritet/Sikkerhet
Skanning av filer/databasen for mulige korrupte/inficerte filer og/eller uønskede oppføringer.
Sikkerhetsskanning for å identifisere mulige sårbarheter som kan oppstå som et resultat av en oppdatering eller installasjon/avinstallasjon av en utvidelse/tema.
Kontroll av applikasjonsvulnerabilitet, installerte utvidelser og temaer.
Sjekker nettsiden i eksterne databaser angående dens status og omdømme.
Administrasjon
Installasjon/avinstallasjon/konfigurasjon av utvidelser/temaer.
Denne tjenesten tilbys for applikasjonene og CMS-ene WordPress, Woocommerce, Prestashop, OpenCart, Joomla, Virtuemart og Drupal.
Tjenesten er ikke tilgjengelig for applikasjoner og CMS-er hvis native eller utvidede funksjonalitet gjennom diverse utvidelser tillater opprettelse av flere nettsteder / butikker (multisite / multistore)