
Kvalitetsforpliktelsen som tilbys til webhostingstjenester
Denne kvalitetsforpliktelsen eller SLA (Service Level Agreement) gjelder for hele tjenesteutvalget som tilbys av Hostico.
Med "oppe tid" forstår vi den årlige prosentandelen der nettstedet er tilgjengelig for å bli aksessert fra et nøytralt sted via HTTP.
Oppetid måles av Hosticos overvåkningssystemer.
Vi garanterer en oppetid på 99,9% med mål om å nå 100% for hver klients nettsider.
Dersom denne verdien faller under 99,9% oppetid, vil nedetiden bli proporsjonalt kompensert på neste faktura:
Oppetid/Prosent
- 99.0% - 99.8% : 5%
- 98.0% - 98.9% : 10%
- 95.0% - 97.9% : 20%
- 90.0% - 94.9% : 50%
- 0.00% - 89.9% : 100%
Nedetidsperioden beregnes basert på faktureringssyklusen til den sist betalte proformafakturaen ved å bruke følgende formel: [Antall nedetidstimer / (Betalte dager * 24)] * 100
I tilfelle av servere der klienten påtar seg ansvaret for administrasjon, vil kvalitetsforpliktelsen kun referere til tilgjengeligheten av nettverkstilkoblingen til utstyret.
Hostico vil bruke sine tekniske, kommersielle og organisatoriske metoder for å tilby funksjonelle tjenester 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Kunder erkjenner at tjenester midlertidig kan være utilgjengelige eller ikke operative av ulike årsaker, inkludert periodiske vedlikeholdsprosedyrer eller oppgraderinger ("Planlagte vedlikeholdsoperasjoner"). Hostico vil varsle kunder minst 48 timer før de utfører vedlikeholdsoperasjoner som kan vare lenger enn 15 minutter, og vil bruke alle tekniske og kommersielle midler for å minimere disse avbruddene, utilgjengelighetene eller inoperabilitetene av sine servere.
Kunde kontoer vil ikke bli kreditert under dette kvalitetsforpliktelsen hvis noen feil eller nettsidefeil er forårsaket eller generert av:
- feil på tjenester på grunn av årsaker som ikke er under Hosticos kontroll eller som ikke kan forutses av Hostico
- avbrudd i telekommunikasjon eller digitale overføringslinjer, angrep på nettverk, nettverksbelastning, eller andre feil
- kriger, jordskjelv, naturkatastrofer - brann, virus, hackere, knekkere
- den feilaktige funksjonen til programvare levert av en annen kilde (gratis skript, e-handelsprogramvare eller nettbetalingsprosessorer)
- DDoS, embargoer, myndighetenes handlinger.
- maskinvarefeil
- problemer relatert til DNS eller andre problemer som ikke kan kontrolleres av Hostico
- klienttilgangsproblemer med FTP, POP, IMAP, SMTP, DNS, WEB
- programvarefeil forårsaket av handlingene til kunden / dens ansatte eller andre tredjeparter som intervenerer på dem
- handlinger eller unnlatelser fra klienten, dens ansatte eller tredjeparter som får tilgang til tjenestene som tilbys av Hostico og griper inn i dem, uavhengig av om de har klientens samtykke eller ikke
Kreditering av kontoer utføres i prosent, basert på gjentakende avgifter, som består av rabatter som brukes på de følgende utsendte fakturaene.