Reaktivering av hostingpakker
I de kommende avsnitt vil vi gå gjennom all informasjon samt prosedyren for reaktivering av hostingpakker fra Hostico-kontoen.
Hver og en av oss har stått overfor situasjonen der vi ikke har kunnet foreta en betaling av forskjellige grunner, og våre tjenester har blitt suspendert. Reactivering, i de fleste tilfeller, innebærer å kontakte supportteamet, og hvis de ikke tilbyr telefon- eller live chat-støtte, er den eneste gjenværende løsningen e-post, som, avhengig av hvor raskt teamet svarer, kan gi en raskere løsning eller ikke.
I fortsettelsen vil vi gå gjennom de nødvendige trinnene for å reaktivere hostingpakken fra Hostico-kontoen din.
Den første tingen vi må gjøre er å sørge for at vi er autentisert på den riktige kundekontoen hvor den suspendertes tjenesten befinner seg.
Deretter går vi til venstre i seksjonen „Tjenester” og får tilgang til den suspenderte tjenesten i kontoen som vi ønsker å reaktivere.
Hvis jeg har fått tilgang til tjenesten riktig, vil alle alternativene i panelet være monokrome (grået ut), unntatt seksjonen øverst på siden.
For å starte reaktiveringsprosessen, klikker vi på den grønne knappen „Midlerig Reaktivering”.
Merk: Hvis reaktivering av pakken ikke er mulig (av ulike grunner), vil varslingen øverst på siden ikke være til stede, og reaktivering vil være umulig å gjennomføre.
Dersom prosessen ble utført med suksess, vil vi bli møtt med en bekreftelsesmelding, og etter oppdatering av siden vil alle funksjonalitetene i hostingpakken bli aktive igjen.
Merk:
- Som standard, hostingtjenestene holdes aktive automat i 7 dager etter forfallsdato. Gjenoppretting av pakken kan forespørres i ytterligere 7 dager, noe som gir en total utsettelsesperiode på 14 dager fra forfallsdato.
- Reaktivering av tjenester er kun mulig etter et intervall på 90 dager. Hvis du har anmodet om en tidligere reaktivering innen de siste 90 dagene, vil reaktivering ikke være mulig verken for deg eller en Hostico-operator.
- I tilfelle av tjenester som er suspendert av andre grunner, som brudd på vilkårene og betingelsene til Hostico, er reaktivering fra kundegrensesnittet ikke mulig.
- Gjenoppretting av en stengt hostingpakke er ikke mulig. Hvis du har hatt en hostingpakke som ble slettet fra Hosticos servere, må du enten legge inn en bestilling for en ny tjeneste (hvis de gamle filene ikke er av interesse), eller kontakte supportteamet for å sjekke om det er mulig å gjenopprette de gamle filene.
- I tilfelle du ikke har bedt om en reaktivering de siste 90 dagene, og reaktiveringsknappen ikke er til stede, må du kontakte salgsavdelingen for å sjekke den aktuelle situasjonen.