Personvernerklæring

Personvernerklæring som gjelder for brukernes data og informasjon

Dataprivacy
Dataprivacy

Innholdsfortegnelse

I. Generell informasjon
II. Kategoriene av personopplysninger som kreves og behandles
III. Formålene med behandlingen
IV. Varighet for lagring / behandling av data
V. Utlevering av personopplysninger
VI. Overføring av personopplysninger
VII. Rettighetene du har
VIII. Kontroll, tilgang og sikkerhet
IX. Spesielle bestemmelser knyttet til mindreårige
X. Sosiale medier
XI. Databehandler
XII. Dokumentets gyldighet

I. Generell informasjon

S.C. Awesome Projects S.R.L., heretter omtalt som Hostico, som en personoppgaveoperatør, forfatter, eier og administrator av hostico.ro, respekterer retten til privatliv og sikkerheten til behandling av personopplysninger for hver person som besøker og/eller bruker tjenestene som tilbys av dette nettstedet, og er forpliktet til å beskytte deres personopplysninger og informasjon. Dette dokumentet gjelder for nettstedet hostico.ro, heretter omtalt som "Nettstedet".

Hostico er registrert som en personopplysningsbehandler hos den nasjonale myndigheten for tilsyn med behandling av personopplysninger, under registreringsnummer 30701.

I samsvar med forordning (EU) 2016/679 (forordningen om personvern - GDPR), som har erstattet lov 677/2001 om beskyttelse av enkeltpersoner med hensyn til behandling av personopplysninger og fri bevegelse av slike data, er Hostico forpliktet til å håndtere sikkert og kun for formålene og perioden spesifisert i dette dokumentet, de personopplysninger du gir om deg selv, et familiemedlem eller en annen person, samt de personopplysninger som er synlige i forbindelse med bruken av dette nettstedet.

Personopplysninger refererer til enhver informasjon som gjelder en identifisert eller identifiserbar fysisk person. En identifiserbar fysisk person er en som kan identifiseres, direkte eller indirekte, spesielt ved henvisning til et navn, et identifikasjonsnummer, stedsdata, en online identifikator, eller ved henvisning til ett eller flere spesifikke elementer av deres fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sosiale identitet.

Denne policyen gjelder for alle elektroniske enheter som brukes til å få tilgang til nettstedet. Hvis du ikke godtar vilkårene og betingelsene knyttet til deres bruk (oppgitt i dette dokumentet angående beskyttelse av personopplysninger, samt i dokumentene om informasjonskapsler, henholdsvis Vilkår og Betingelser fra perspektivet av konfidensiell informasjon), vennligst ikke bruk nettstedet.

II. Kategoriene av personopplysninger som er forespurt og behandlet

Nettstedet er strukturert på en måte som tillater besøk og bruk uten behov for å avsløre personlig informasjon fra besøkende. Ved hvert besøk/bruk av nettstedet samler og lagrer serveren, i form av elektroniske logger i korte perioder, grunnleggende informasjon som inkluderer IP-adressen, nettleseren som brukes, henvisende domene (gjennom hvilket besøkende fikk tilgang til nettstedet), tilgangstider, varighet av besøk og sidene som ble besøkt. Unntatt for IP-adressen utgjør ingen av disse trafikdataene identifiserbar informasjon; de lagres utelukkende for statistiske/analyseformål med sikte på å forbedre tjenestene og, selvfølgelig, for å forhindre svindel eller misbruk av informasjonssystemet. Disse dataene blir ikke avslørt til noen enkeltperson eller juridisk enhet utenfor Hostico i noen form, unntatt i tilfeller av behandling utført av kompetente myndigheter for å forhindre, oppdage, etterforske, forfølge og bekjempe kriminalitet eller håndheve straff. Enhver annen informasjon gis utelukkende frivillig av besøkende/bruken, uten noen forpliktelse til å gi personlig data til Hostico. Selv om noen tjenester som tilbys av Hostico ikke kan brukes uten å oppgi visse data, er innsendelsen av slike data strengt frivillig.

a) Besøkende på nettstedet

  • dataene som gis i seksjonene som involverer utfylling av et skjema:
    Direkte modus: Navn, E-post
    Indirekte modus: IP
  • dataene som gis i interaksjonen med medlemmene av Hostico-teamet ved bruk av det online supportsystemet:
    Direkte modus: Navn, E-post
    Indirekte modus: IP

b) Klient for Nettstedet

  • dataene som gis ved oppretting av en kundekonto eller utførelse av en bestilling:
    Navn
    Etternavn
    Kontakt sekundær*
    E-post
    Sekundær e-post*
    Adresse
    Postnummer
    Telefon
    Fødselsnummer (fysiske personer)**
  • I tilfelle av selskap:
    Selskapsnavn
    Kontaktperson: Navn og Etternavn
    Registreringsnummer hos Brønnøysundregistrene
    Skatt-ID/Unik Registreringskode

Indirekte: IP
* - valgfritt
** - nødvendig for registrering av visse domenenavn utvidelser

III. Formålene med behandlingen

Våre generelle prinsipper angående behandling av personopplysninger som tilhører besøkende på nettstedet (betraktet som kjøpere av noen av tjenestene som er tilgjengelige på nettstedet) samt de som tilhører besøkende på nettstedet, er presentert nedenfor:

a) Besøkende på nettstedet

  • å svare på forespørselene sendt ved å fylle ut skjemaene som er tilgjengelige på nettstedet
  • å svare på henvendelser sendt gjennom det nettbaserte supportsystemet
  • for overvåking av trafikk og forbedring av opplevelsen som tilbys på nettsiden

b) Klient av nettstedet

Når det gjelder Kunder eller potensielle Kunder, vil dataene og dokumentene som de gir under inngåelsen av kontrakten eller senere, bli behandlet utelukkende i samsvar med gjeldende lovgivning, inkludert den generelle databeskyttelsesforordningen (GDPR).
Dataene og dokumentene som leveres av Kunder vil bli brukt utelukkende med det formål å utføre kontrakten mellom Hostico og den respektive Kunden, og vil ikke bli overført til tredjeparter eller uautoriserte selskaper eller avslørt på noen måte, unntatt i de tilfeller som er fastsatt ved lov eller med uttrykkelig samtykke fra Kunden.

Vi bruker de personlige dataene og dokumentene som leveres av kundene til følgende formål:

  • Utførelse av det kontraktsmessige forholdet mellom Kunden og Hostico, inkludert behandling, validering, fakturering og aktivering av bestillingen som ble gjort på nettsiden, samt informere kunden om statusen til bestillingen.
  • Oppfylle de juridiske forpliktelsene som påhviler Hostico i sammenheng med tjenestene som tilbys gjennom nettsiden, inkludert skatte- og arkiveringsforpliktelser.
  • Kommunikasjon av informasjon om nettverksstatus og eventuell vedlikehold/nedetid i tjenesteytelsen.
  • Overføring av kommersielle kommunikasjoner angående tjenestene som tilbys av Hostico gjennom fjernkommunikasjonsmidler (e-post, SMS), i tilfelle du har gitt samtykke til dette.

Behandlingen av data for de nevnte formålene er basert på kontrakten inngått mellom Klienten og Hostico, som definert i våre vilkår og betingelser, og er nødvendig for å oppfylle juridiske forpliktelser. Å nekte å gi fra seg data kan føre til at Hostico ikke kan overholde juridiske forpliktelser og, derfor, til at vi ikke kan tilby deg tjenester gjennom nettstedet. Databehandling for markedsføringsformål utføres basert på det samtykke som gis, i tilfelle du velger å gi det ved å krysse av for den tilsvarende boksen ved oppretting av konto eller senere, gjennom kundeområdet.

Å gi data for noen av situasjonene nevnt ovenfor er frivillig, men nødvendig for bruk av de tidligere nevnte tjenestene og for å inngå en kontrakt mellom kunden og Hostico. Avslag på å gi data kan resultere i manglende evne til å gjennomføre det kontraktsmessige forholdet mellom kunden og Hostico.

c) General

Behandlingen av data er basert på det rettslige grunnlaget for Hosticos legitime interesse for å sikre riktig drift av nettstedet og for kontinuerlig å forbedre opplevelsen for nettstedets besøkende, inkludert ved å ta imot kommentarer, spørsmål eller klager.

Formålene med databehandling inkluderer:

  • Administrasjon og forbedring av de leverte tjenestene.
  • Gjennomføring av kommersielle aktiviteter for salg av tjenester, markedsundersøkelser/studier og statistikk.
  • Reklame, markedsføring og kampanjeaktiviteter for SC Awesome Projects SRL tjenester, inkludert kampanjer, sporing og overvåking av tjenestesalg og forbrukeratferd.
  • Tilbyr kundeservice etter salg, inkludert å informere brukere/kunder om evalueringen av de tilbudte tjenestene (inkludert evalueringen av tjenester på nettstedet).

IV. Varighet for oppbevaring / behandling av data

Som et grunnleggende prinsipp vil Hostico behandle personopplysninger kun i den strengt nødvendige perioden for å oppnå de nevnte behandlingsformålene. Vi respekterer prinsippet om dataminimering og vil ikke oppbevare data lenger enn nødvendig basert på formålene de ble samlet inn for.

Hvis du er en klient, vil vi behandle dataene i løpet av den kontraktsmessige forholdets varighet og deretter, i samsvar med de juridiske forpliktelsene som påhviler Hostico.

For customer accounts, they will be retained for 10 years from the registration of the last financial transaction on the respective account and will be automatically deleted upon the fulfillment of this term, provided that there are no active services on the account.

Etter sletting av kontoen, enten gjennom automatisk sletting ved mangel på transaksjoner eller annen aktivitet fra kunden, eller på hans spesifikke forespørsel for å utøve retten til tilbakekalling, blir informasjonene knyttet til kontoen pseudonymisert og lagret i en ytterligere periode på 10 år i samsvar med sikkerhetstiltakene angitt i EUs generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Disse dataene brukes utelukkende for å imøtekomme legitime forespørsel fra kompetente myndigheter i Romania eller Den europeiske union, for å overholde de lovbestemte forpliktelsene som gjelder for databehandleren.

I tilfelle av finansregnskapssupportdokumenter, kontrakter og tilleggshandlinger, i henhold til lovbestemmelser, vil disse bli oppbevart i 10 år fra slutten av regnskapsåret.

Dersom du ikke lenger ønsker å bekymre deg for behandlingen av personopplysninger, eller hvis du ønsker sletting av data, kan du utøve dine rettigheter beskrevet i punkt VII nedenfor.

Sletting av kontoen er kun mulig hvis det ikke finnes aktive tjenester på den. Hvis det finnes en eller flere aktive tjenester på kontoen, kan den kun lukkes hvis en av følgende betingelser er oppfylt:

  • Avslutningen av den kontrakterte perioden for den aktive tjenesten/tjenestene på kontoen er forventet.
  • Tjenesten/tjenestene som er aktive på kontoen avsluttes gjennom en skriftlig forespørsel, eller de aktive tjenestene overføres til andre leverandører/registratorer.

Dersom du tilbakekaller ditt samtykke til behandling av data for markedsføringsformål, vil Hostico stoppe behandlingen av personopplysninger for dette formålet, uten å påvirke behandlingen som tidligere er utført av Hostico basert på det uttrykte samtykke.

Når det gjelder interne notater, forberedelse av statistikker, tjenesteforbedring og markedsundersøkelser/studier, oppbevarer vi personopplysninger kun i den grad det er nødvendig for å oppnå disse formålene og i samsvar med lovbestemmelser. Oppbevaringsperioden for disse opplysningene fastsettes basert på de spesifikke behovene for hvert formål og gjennomgås jevnlig for å sikre at opplysningene ikke oppbevares lenger enn nødvendig.

I alle tilfeller overholder lagringen av personopplysninger GDPR-prinsippene, inkludert formålsbegrensning, dataminimalisering og sikring av nøyaktighet og oppdatering. Vi sørger for at personopplysninger blir slettet eller hensiktsmessig anonymisert etter at oppbevaringsperioden utløper.

Den registrerte informasjonen er ment for eksklusiv bruk av Hostico for å oppfylle den kontraktuelle forholdet og gi de forespurte tjenestene. Imidlertid kan personlig informasjon i visse situasjoner bli utlevert til tredjepart som beskrevet nedenfor:

  • Hosticos kontraktsparter: Basert på en konfidensialitetsavtale kan data kommuniseres til Hosticos kontraktsparter som er involvert i levering av de forespurte tjenestene. Disse partnerne er forpliktet til å holde dataene sikre og bruke dem i samsvar med gjeldende lov.
  • Tjenesteleverandører: For å sikre effektiv drift av tjenestene, kan vi dele data med tredjeparts tjenesteleverandører, som de som er spesialiserte på markedsføring, betalings-/banktjenester, budtjenester eller domeneregistreringsselskaper. Disse leverandørene vil fungere som databehandlere og håndtere dataene i samsvar med våre instruksjoner.
  • Offentlige myndigheter: I tilfelle det er nødvendig for forebygging, etterforskning og bekjempelse av forbrytelser, kan vi bli pålagt å utlevere dataene som er gitt til de kompetente offentlige myndighetene eller andre myndigheter som har rett til det, i samsvar med gjeldende lov.

VI. Overføring av personopplysninger

Overføringen av personopplysninger utenfor det respektive landet eller den europeiske unionen vil kun finne sted i situasjoner der denne overføringen er nødvendig for å oppfylle de kontraktsmessige forpliktelsene som er påtatt.

Et eksempel i denne sammenhengen er domeneregistreringstjenesten. Avhengig av den forespurte domeneforlengelsen, kan det hende at personopplysninger overføres utenfor det respektive landet eller Den europeiske union. I slike tilfeller vil vi ta alle nødvendige tiltak for å sikre at overføringen er i samsvar med lovgivningen og at dataene er tilstrekkelig beskyttet i henhold til gjeldende lovgivning innen personvernbeskyttelse.

Vi informerer deg om at når vi overfører personopplysninger utenfor Den europeiske union, vil vi bruke passende mekanismer for å sikre databeskyttelse i samsvar med gjeldende lovgivning, som standardkontraktsklause godkjent av Europakommisjonen eller andre juridiske mekanismer gitt av GDPR.

Hvis du har noen ytterligere spørsmål eller ønsker mer informasjon om overføring av personopplysninger, vennligst kontakt oss på e-postadressen office@hostico.com.

VII. Rettighetene du har

I samsvar med lovgivningen om beskyttelse av personopplysninger har du som registrert følgende rettigheter:

  • Retten til informasjon: retten til å motta detaljert informasjon om behandlingsaktiviteter utført av Hostico, som beskrevet i denne personvernerklæringen.
  • Retten til innsyn: retten til å få bekreftelse fra Hostico angående behandlingen av personopplysninger, samt å motta informasjon om hvordan disse dataene behandles, formålet med behandlingen, mottakerne eller kategorier av mottakere av dataene, osv.
  • Retten til retting: Hvis personopplysninger er unøyaktige eller ufullstendige, har du rett til å be om at de rettes umiddelbart av Hostico. Enhver retting eller fullføring vil bli kommunisert til alle mottakere som dataene opprinnelig ble utlevert til, med mindre dette er umulig eller medfører uforholdsmessige anstrengelser.
  • Retten til datakorrigering ("retten til å bli glemt"): du har rett til å be om sletting av personopplysninger i følgende situasjoner:
    • dataene er ikke lenger nødvendige for de formålene de ble samlet inn eller behandlet for;
    • du har trukket tilbake ditt samtykke og det ikke finnes noe annet rettslig grunnlag for behandling;
    • du gjør innvendinger mot behandlingen og det ikke er noen legitime grunner som overstyrer;
    • dataene har blitt behandlet ulovlig;
    • dataene må slettes for å oppfylle en rettslig forpliktelse;
    • personopplysninger ble samlet inn i sammenheng med levering av tjenester i informasjonsamfunnet i samsvar med lovgivningen i Den europeiske union eller nasjonal lovgivning som operatøren er underlagt.

Det er mulig at Hostico, etter en forespørsel om sletting av data, kan anonymisere denne informasjonen (fjerne den personlige karakteren) og fortsette å behandle den for statistiske formål.

I samsvar med bestemmelsene i GDPR har du som registrert følgende rettigheter:

  • Retten til begrensning av behandling: retten til å be om begrensning av behandlingen av personopplysninger i følgende situasjoner: personen bestrider nøyaktigheten av opplysningene, i en periode som muliggjør verifisering av deres korrekthet; behandlingen er ulovlig og den registrerte motsetter seg sletting av opplysningene og ber om begrensning av bruken deres; operatøren trenger ikke lenger personopplysningene for behandlingsformålene, men den registrerte ber om dem for å etablere, utøve eller forsvare en rett i retten; den registrerte har motsatt seg behandlingen (unntatt i tilfeller av direkte markedsføring) og det verifiseres om de legitime rettighetene til operatøren veier tyngre enn rettighetene til den registrerte.
  • Retten til dataportabilitet: retten til å motta personopplysninger i et strukturert, vanlig brukt og lett lesbart format, samt retten til å be om overføring av slike data til en annen databehandler, forutsatt at de gjeldende juridiske betingelsene er oppfylt.
  • Retten til å protestere: retten til å motsette seg behandlingen av personopplysninger, basert på Hosticos legitime interesser eller for offentlige formål. Unntatt i tilfeller der Hostico kan demonstrere eksistensen av legitime og tvingende grunner som overgår interessene, rettighetene og frihetene til den registrerte eller i tilfelle av å etablere, utøve eller forsvare en rett i retten, kan du når som helst, gratis og uten begrunnelse, be om at opplysningene som gjelder deg ikke behandles for direkte markedsføringsformål.
  • Rett til å ikke bli gjenstand for en automatisert individuell beslutning: Du har rett til ikke å bli gjenstand for en beslutning som er basert utelukkende på automatiserte behandlingsaktiviteter, inkludert profilering, som har rettsvirkninger eller på annen vesentlig måte påvirker deg.
  • Rett til å henvende seg til den nasjonale myndigheten for tilsyn med behandling av personopplysninger eller kompetente domstoler: Du har rett til å henvende deg til den nasjonale myndigheten for tilsyn med behandling av personopplysninger eller kompetente domstoler, hvis du anser det som nødvendig.
  • Retten til tilgang og retting gis gjennom applikasjonen som brukes for å få tilgang til kundeaccounten.

For eventuelle ytterligere spørsmål angående behandlingen av personopplysninger eller for å utøve rettighetene nevnt ovenfor, vennligst kontakt oss via e-post på: office@hostico.com

VIII. Kontroll, tilgang og sikkerhet

Hostico lagrer og behandler kundenes personopplysninger i samsvar med personvernforordningen (GDPR), ved å bruke organisatoriske og tekniske metoder for å sikre beskyttelse av disse dataene mot ødeleggelse gjennom sikkerhetsbrudd, endring, offentliggjøring eller noen annen form for ulovlig behandling.

For riktig levering av tjenester kan Hostico gi visse ansatte informasjon og personopplysninger fra klientene. Disse ansatte har taushetserklæringer på plass og får spesifikke instruksjoner om behandlingen av disse opplysningene. Hostico påtar seg ansvaret for registrering, lagring og bruk av disse opplysningene av sine ansatte.

Den personlige informasjonen til Hostico-kunder lagres og behandles gjennom WHMCS-applikasjonen (for mer informasjon, besøk https://www.whmcs.com).

Tilgang til en klients personlige informasjon er kun tillatt for den respektive klienten og Hostico-operatørene, og krever et unikt brukernavn og passord for hver klient.

I tillegg kan kundene aktivere to-faktor-autentisering ("Two Factor Authentication") som et ekstra sikkerhetstiltak for å få tilgang til kontoen sin. Denne metoden krever at man får en autentiseringskode fra en ekstern enhet. Databehandlingen skjer utelukkende på kontorene til Awesome Projects S.R.L. og på partnerdatasentre.

Det er imidlertid viktig å nevne at ingen informasjonssikkerhetsprogram er feilfri.

Kunden forstår og aksepterer fullt ut at Hostico ikke påtar seg ansvar for konsekvenser eller forstyrrelser som kan oppstå som følge av feil bruk av portalen av kunder. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Tillegget av en bruker av kontoadministratoren hvis kontaktinformasjon ikke tilhører kunden (som e-postadresser, betalingskort, telefonnumre osv.). Kunden bærer fullt ansvar for bruken av disse tilgangsdataene i portalen.
  • Tilgang til portalen og gjøre inngrep eller justeringer av administratorer eller brukere som ikke lenger har tilgangsrettigheter tildelt av kunden.
  • Gjentatt og misbrukende tilgang til funksjonene som er tilgjengelige i kundeaccounten.
  • Distribuering og kopiering av lenker som inneholder autentiseringstokener til andre enheter, nettlesere eller tredjepartsaktører.
  • Overføring av informasjon, spesifikt tilgangsdata som kreves for å få tilgang til, autentisere og autorisere i kundekontoen til ulike personer.

Kontoen til kunden representerer det sentrale punktet for å administrere tjenestene som tilbys av Hostico. Dette grensesnittet gir eieren myndighet og ansvar over de tilknyttede tjenestene, og enhver med tilgang til denne kontoen kan utføre en rekke handlinger uten behov for å gi ytterligere dokumenter til Hostico.

Tap som pådras av Kunden som følge av manglende overholdelse av sikkerhetspolicyene som er avtalt i betingelsene for denne policyen, skal ikke anses som et ansvar hos Hostico og skal ikke medføre ansvar for Hostico.

IX. Spesielle bestemmelser om mindreårige

Hostico samler ikke bevisst eller med vilje inn data om mindreårige. Vi tilbyr ikke tjenester til mindreårige.

X. Sosiale medier

Vi opprettholder en nettverksnærvær på ulike plattformer og sosiale medier for å kommunisere med kunder og potensielle kunder, for å gi dem informasjon om våre tjenester. Vi bruker plattformer som Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube og Google Business. Når du får tilgang til disse plattformene, gjelder vilkårene for behandling fra den respektive plattformoperatøren. Vi behandler også dataene som blir kommunisert til oss gjennom disse plattformene og sosiale nettverk.

Vår nettside kan inkludere funksjoner for sosiale medier, som delingsknapper for Facebook, Twitter og G+. Disse funksjonene er underlagt personvernerklæringene til selskapene som tilbyr dem.

Vi informerer deg om at nettstedet vårt kan inneholde lenker til andre nettsteder. Vi kontrollerer ikke og er ikke ansvarlige for innholdet eller praksisene på disse nettstedene. Å tilby disse lenkene utgjør ikke godkjenning av aktivitetene, innholdet eller eierne av disse nettstedene. Denne personvernerklæringen gjelder ikke for disse nettstedene, ettersom de er underlagt sine egne personvernregler.

XI. Behandler

Som en databehandler er Hostico forpliktet til å respektere følgende:

  • Behandling av informasjon gitt av kunden kun for de presise formålene pålagt av dem.
  • Bruk av strenge sikkerhetsstandarder på utstyrs- og infrastruktur nivå.
  • Rapportere enhver databrudd uten ubegrunnet forsinkelse.
  • Behandling av personopplysninger kun i den perioden som er angitt av klienten.
  • Sikre at dataene er og forblir kundens eiendom.
  • Lagring av informasjon kun på servere som ligger i Romania.

XII. Gyldigheten av dokumentet

Dette personverndokumentet er gyldig på ubestemt tid.

Hostico forbeholder seg retten til å gjøre endringer i dette dokumentet, derfor bes kunder om å konsultere det regelmessig.

Hvis du har noen tilleggs spørsmål angående Personvernerklæringen, eller hvis du ønsker å få informasjon om de personopplysningene som behandles av Hostico og som gjelder deg direkte, vennligst kontakt oss.

Siste oppdatering : 06.02.2025