Woocommerce-utvidelse som formet WordPress CMS
En plugin så stor som en plattform, har WooCommerce blitt den foretrukne måten å utvikle en nettbutikk på.

Populariteten til WordPress har ført til en tilstrømning av utviklere som har beriket plattformens funksjonalitet og grensesnitt med "plugin"-applikasjoner for å dekke alle behovene til en bruker. For øyeblikket finnes det en WordPress-plugin for alt, men en av de mest populære og velutførte er WooCommerce.
WooCommerce er et gratis tillegg som tilbyr muligheten for netthandel på en elegant måte, og er bygget for å integreres perfekt med WordPress. Utviklet i 2011 av WooThemes-teamet, hadde plattformen allerede over 380 000 nettsteder i bruk bare tre år etter lanseringen. Tillegget er den mest populære e-handelsløsningen (for øyeblikket har WooCommerce over 30 % av nettbutikkene), og gir både utviklere og butikk-eiere full kontroll over informasjon, samt finansiell fleksibilitet, ved å integrere de mest populære betalingsmodulene i et sikkert miljø, som spenner fra PayPal til Stripe.
Som en topp e-handelsplattform kan brukerens forventninger etter lansering av et nettsted på WooCommerce oppsummeres som følger:
1. Vi lanserer nettstedet
2. Den potensielle kunden analyserer tilbudet og gjør et kjøp basert på det som er presentert
3. Kunden kommer tilbake i fremtiden for andre kjøp
Selv om kvaliteten på nettstedet gjennom WooCommerce vil ha en klar fordel gitt av klientgrensesnittet og brukervennligheten, er ikke de målrettede målene som ble presentert tidligere enkle å oppnå. Det er veldig viktig vår generelle utførelsesmetode og beslutningene vi tar både under utviklingen og etterpå.
Imidlertid kommer WooCommerce-utviklerne oss til unnsetning for å lette arbeidet vårt og øke sjansene våre for suksess ved å tilby flere elementer vi kan bruke i henhold til våre behov:

- Avansert grafisk tilpasning
- Over 500 offisielle utvidelser
- Flere profesjonelle temaer
- Produktvurderingssystem
- Ubegrenset antall produkter vist
- Avansert produktfiltrering
En ting må gjøres klart, uansett om vi bruker WooCommerce eller en annen plattform tilgjengelig på markedet, kan sikkerhet være det viktigste aspektet, og derfor anbefaler vi å ha et sett med minimum sikkerhetstiltak på plass for å forhindre at ondsinnede personer negativt påvirker nettstedet:
- Implementering av et sterkt passord - De fleste nettsteder er sårbare på grunn av et dårlig innstilt passord. For et sterkt passord er det nødvendig å generere et passord med flere numeriske og alfanumeriske tegn.
- Korrekte filrettigheter - Filrettigheter er en serie regler som nettstedet opererer basert på. En feil innstilling kan gjøre nettstedet sårbart for angrep.
- Bruken av piratkopierte/korrupte temaer - Dette kan føre til innsamling av personlig informasjon uten brukerens samtykke.
Ved å sikre nettsikkerheten, vil vi ikke bare minimere sårbarheter, men også gi kundene den nødvendige tilliten til å fortsette å bruke plattformen, noe som på implicit måte øker sjansene for å selge de markedsførte produktene eller tjenestene, og tilbyr flere elementer som vi kan utnytte avhengig av behovene.